Alla inlägg den 6 november 2013

Av Annika Gelin - 6 november 2013 19:45

Idag har jag varit till Stockholm med mina kära arbetskamrater. Målet var inspirationsdagen "Kvinnor i tiden". Fantasilös och ålderdomlig rubrik på en sådan bra dag för människor! Mark Levengood m fl bjöd på klokskaper och pepp- och i skenet från kära pappas plötsliga bortgång sjönk vissa budskap in extra djupt. Att våga vara sig själv och tro på sin förmåga. Att se varandra och ha respekt för varje människas ryggsäck. Moderator Maria Lundqvist avslutade med uppmaningen att " det är upp till dig att ta det där klivet du funderar på", du föddes till jorden för att dela med dig av din klokskap". Jag blev stärkt i mina tankar och jag vet att pappa skulle instämma.

Av Annika Gelin - 6 november 2013 07:31

Inte kunde väl jag tro för en vecka sedan att jag snart skulle planera begravning. För en vecka sedan kl 7.22 sov jag fortfarande en djup och skön sömn, ovetande om att livet skulle ändras om några timmar. Nu är jag vaken och sitter på tåget. Funderar på en vecka så olik alla andra. Så många tårar och så mycket förtvivlan. Men också så många kramar, så mycket värme och stöd från många fina människor. När det värsta händer blir tillvaron skarpare. Relationerna som räknas tydligare. Vännerna som bryr sig stiger fram. Det blir lättare att sortera bland viktigt och oviktigt. Lättare att se trots mörkret och smärtan. Blicken klarnar.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards