Alla inlägg under maj 2016

Av Annika Gelin - 28 maj 2016 20:12

Sitter på altanen och njuter. Regnet droppar mot taket men luften är ljum, fåglarna kvittrar och syrenerna på bordet doftar så jag sprängs. Försommar. Så underbart!
Det finns många anledningar att vara glad just nu. Jag kände det igår när jag var på begravning. Det låter kanske konstigt men det var en väns pappa som begravdes. Och jag blev tillfrågad att sjunga men det krockade med dotterns skolresa. Så blev dottern sjuk. Och då kunde jag vara med. Fick sitta i bänken och lyssna på mina sjungande systrar som sjöng så att tårarna rann. Så överjordiskt vackert! Det kändes så fint att kunna delta och stötta. Jag vet vad det betyder, har också förlorat en älskad pappa som gjort allt för oss.
Nu sitter jag på altanen med min darling och bara njuter. Lyssnar på sommaren. Firar min nya bok som släpptes igår. Livet är starkt, skört och förunderligt!

Av Annika Gelin - 13 maj 2016 13:03

Det finns en skillnad mellan att vara ledig och att aktivt återhämta sig.
Bara för att jag är ledig innebär inte det automatiskt att jag kopplar av.
Har man som jag och vi i vår familj ett högt tempo och mycket att hantera ständigt behöver man hjälpa sig själv att hamna i ett läge där kroppen har en möjlighet att vila. En dag hemma i tvättstugan ger ingen mental avspänning. Men en dag på bryggan eller i skogen, då kan mina sinnen få vila på riktigt. En aha-upplevelse för mig denna vecka.?

Av Annika Gelin - 12 maj 2016 12:11

Satt på bryggan idag och messade med en kompis. Ring om du vill prata, skrev hon, jag finns här. Och då slog det mig att det ville jag verkligen. Ibland glömmer man bort vad skönt det kan vara att få prata en stund. Att man kanske inte alltid måste bära allt själv. Tack Lena för pratstunden!

Av Annika Gelin - 10 maj 2016 20:33

Vart tog den här dagen vägen?
Mycket att tänka på och att hantera just nu. Därför laddade jag upp med en jogging i det underbara vädret.
Lyssnade på Tage Danielssons sommar från 1970. Mycket bra!
Och när dagen närmar sig kväll och luften är ljum känns det ok. Livet är inte lätt men ändå blir allt lättare i denna ljuvliga försommar.

[Bild]

Av Annika Gelin - 10 maj 2016 08:24

Och plötsligt slog sommaren till!
Bara två veckor efter att det snöat.
Vad kan man göra? Bara bada och njuta och äta sin frukost ute. Och passa på att njuta lite till! Nu blommar det i varje buske, nu spirar det grönt och livet blir så stort och skönt!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards