Alla inlägg under september 2012

Av Annika Gelin - 30 september 2012 21:29

Efter den osannolika veckan kom lördagen med två shower i bagaget. En ny erfarenhet för oss och det skulle bli spännande värre. Två av oss var halvrassliga och Åsa hade nästan ingen röst alls. Men efter lite kortisontabletter och lite stödsång i kulisserna så gick numren vägen. Skönt var att ha ett proffs bakom mixerbordet denna dag. Johan som åker riket runt med allehanda artister var denna dag med Glöd. Trevlig och glad kille som verkade trivas. Och sen fick Åsa även Hjälp med sminkningen. Det blev en härlig dag och kväll!

Av Annika Gelin - 28 september 2012 15:14

Äntligen fredag! Pustar en stund på balkongen efter den märkligaste vecka jag varit med om. Undrar över meningen med saker just för tillfället och tankarna far och flyger som gässen på himlen. Höstsolen lyser mellan lövverken som nu skiftar i rött och orange. Hösten kommer att bli en övning i att hålla fokus, det blir avgörande framåt. Ta hand om sig och varandra, är det enda. Och imorgon kommer Glödhettshowerna som en underbar present. Nu går vi in i Glödgalaxens glädjerymd!

Av Annika Gelin - 26 september 2012 22:02

Gårdagen gick inte obemärkt förbi, och det är väl inte så konstigt. Är väldigt trött idag, har inte energi till nåt extra. Lite soffmys med lilla gumman framför "Bonde söker fru" var lagom. Att titta in i hennes stora blå ögon, att få en lång puss och höra hennes kärleksförklaringar- vad är väl bonderomantik mot den kärleken!

Av Annika Gelin - 25 september 2012 19:56

 

En overklig dag har nått kväll. Sitter och försöker känna efter hur det är - men kan inte riktigt svara.

Anspänningen och ansträngningen börjar släppa. Jag klarade att hålla fokus i kapellet - mycket tack vare att jag kände mig så trygg med min musiker. Klippan Magnus var på plats och hans professionalism smittade av sig.

Dagens huvudperson fick en oerhört vacker begravning. Skogen var temat, rönnbär, kantareller, flugsvamp och granbarr täckte kistan och borden. När Magnus spelade A whiter shade of pale som var ingångsmusiken kände jag en enorm vila. Kunde blunda och bara vara ett med musiken. Däri ligger en kraft som går på allt annat. Tänkte också på farmor och mormor i den stunden, kände att de fanns med mig. Rösten bar och jag fokuserade på de blå bergen genom det vida panoramafönstret. Nu skulle det sitta fint med en öppen spis eller ett varmt bad, är trött och ganska frusen. Men ändå glad någonstans över att jag klarade uppdraget. Kommer att somna tacksam.

Av Annika Gelin - 25 september 2012 08:59

I somras skulle Lena och jag ta en promenad i Karlslunds vackra lunga. Då sprang vi på vår Glödsyster Malin som är en flitig joggare. Två sköna görna bönor fick posera för en envis fotograf. Dt gjorde de så gärna för min skull!


Av Annika Gelin - 25 september 2012 08:50

 

Vi hade fotbollsavslutning i lördags. Mannen och jag tog på oss att ordna femkamp för tjejerna.

Som avslutande gren fick de pricka honom med gräddtallrikar. Ni må tro att temperaturen steg i gänget!

- Mamma, det här var roligt! sa dottern flera gånger. Ja, visst var det! Helt klart värt det, lite grädde och lyckan är gjord! 

Av Annika Gelin - 24 september 2012 22:49

Farmor lärde mig nåt klokt. Hon sa att man skulle ta en dag i taget. Mormor sa att det gäller att ta det onda med det goda. Det är livskunskap. Sol och regn. Ljus och mörker. Vatten och vin. Blodpudding och älgstek. Det är precis så livet är. Det är du och jag som måste se det så. Kommer tuffa dagar så är det enda att möta dem. Fokusera på solglimtarna.

Av Annika Gelin - 19 september 2012 19:28

Känner du dig ofta som om livet rusar på och du baxnar av otillräcklighetens tyngd? Så känner jag i perioder som denna när dagar och kvällar är uppbokade och inbokade. Hjärnan kokar och kroppen stänger av för att orka hantera alla intryck. Gillar inte det sättet att leva, avskyr när den intensiva perioden blir för lång. När jag upplever dagarna uppstyckade som tårtbitar där det inte finns pauser. Jag vill leva mitt liv, inte överleva ett ekorrhjul. Jag vill umgås med min familj och mina vänner, inte boka in dem. Jag vill ha makt över min tid, vägrar låta den styra mig!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards