Alla inlägg under mars 2014

Av Annika Gelin - 31 mars 2014 22:27

Vi fick sommartid igår, fast än så länge är det en späd och långsam vår. Det betyder att kroppen och knoppen är lite sega idag. Utvecklingssamtal med sonen stod på agendan. Tänk att han snart slutar 9:an! Otroligt! Då måste ju jag vara medelålders...
Reklamläxan med dottern gick fint. Hon gillar ICA-reklamen därför att den är rolig. Ikeas köttbulleannons dissade hon däremot pga lingonsylten. En gå-lunka-löp i skogen var skön. En kör av fågelsångare ramade in vår väg. Så vackert att det gör ont. Syrran brukar säga att det är pappas årstid. Jag håller med men gräver ner tårarna till en annan dag. Vill inte vara ledsen just nu.

Av Annika Gelin - 29 mars 2014 20:24

Först åt jag lyxbullar hos syster yster. Sen fikade jag hos dotterns bästis och blev bjuden på en läcker tårta. Därför var det så skönt att cykla en tur med darlingen innan kvällen sänkte sig över oss. Möta våren i skogen, fåglarna sjöng i varje buske och träd.

Av Annika Gelin - 29 mars 2014 20:20

Pratade länge och väl med en kompis häromdagen om att acceptera. Hon är liksom vi alla är förundrad och förbryllad över livet och vilken väg det tar med oss. Efter många års kamp och efter att ha blivit sviken i nära relationer gång på gång skulle man kunna tro att hon skulle krympa i bitterhet. Men inte. Hon förstod att det inte skulle leda nånvart, utan bestämde sig för att acceptera sitt öde och gå vidare i livet. Jag är djupt imponerad av min vän. Hon har haft det svårt men accepterat och förlåtit. Jag önskar henne allt gott, denna visa tjej som kämpat så länge. Tror att hon gjort det enda rätta som inte fastnat i självömkan. Nu kan nytt liv gro i hennes liv.

Av Annika Gelin - 28 mars 2014 20:59

Kyrkan flödade av ljus. Himlen sken knallblå över den kritvita byggnaden så stadig i byns mitt. Min barndoms älskade Svennevad visade sig från sin bästa sida idag när våren kom på riktigt. En av mina vänners mamma begravdes och jag hade äran att få sjunga. You were always on my mind och Stad i ljus. Det var en av de vackraste avsked jag fått vara med om- och pianisten Mats Dernand hade absolut känsla och närvaro. Då är det lätt att sjunga! Syster Åsas krans var pricken över iet...!

Av Annika Gelin - 27 mars 2014 22:58

Det är skönast att gå på morgonen. Allt är oskrivet, allt är möjligt. Luften andades regn. Det var som om våren bubblade i marken. Snart, så fort solens milda strålar lyser exploderar växtkraften. Vårregn. Vårkraft. Det bubblade inom mig också. En speciell dag, som gjord för att släppa en bok. De anteckningar som jag skrev när dottern fick sin autismdiagnos för ett antal år sen som nu blev "boken".
Att uppleva pappas död väckte mig. Jag insåg att livet är kort, "en annan dag" kanske aldrig kommer. Det blev dags att ta itu med viktiga saker jag skjutit på. Att inte vänta längre, det blev livsviktigt. Pappa, så blev det. Jag är glad idag men ledsen att du inte är här.

Av Annika Gelin - 24 mars 2014 22:21

Mycket läxor och prov nu för både sonen och dottern. Hjälpte sonen med engelskan, pronomen och dottern med att hitta en nyhet och skriva stödord. Lagade löksoppa. Pratade i telefon. Tränade cykling. Packade upp. Förberedde workshop. Puttade in dottern i duschen. Läste högt för henne. Nu blev det kväller. En vanlig måndag.

Av Annika Gelin - 23 mars 2014 22:31

Ligger och filosoferar på ett nattåg från Norrland. Har läst ut Tomas Sjödin och ska snart släcka. Är det såhär det känns att åka barnvagn? Lite vyssjad till sömns, ett sövande, malande ljud. Slumrar nog till snart, tacksam för dagarna vi fått tillsammans. Två Svennevadstöser i Kulturhuvudstaden. Kan det bli annat än bra?

Av Annika Gelin - 23 mars 2014 06:48

Vaken. Sov så gott men hjärnan ville vakna tidigt. Dagarna häruppe har rusat iväg. Så många flashbacks från uppväxten, så starka känslor. Tänker på hur våra livsvägar skilts åt för att nu igen korsas. Livsöden, situationer. Hur olika vi människor kan vara men ändå så mycket vi liknar varandra. Våra behov, våra bekymmer. Vår längtan och vår livsgnista. Alla behöver vi bli sedda och älskade för den vi är. Bli bekräftade. Du inte bara duger, du är bra, du betyder nåt för mig och för den här världen. Det gör skillnaden.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards