Alla inlägg under februari 2014

Av Annika Gelin - 28 februari 2014 11:18

Lite grått och trist ser det ut. Lite färglöst och slitet i naturen. En vinter har just passerat. Men låt er inte luras. Under ytan spritter det av liv. Bubblar och busar därinne. Inom kort händerdet grejer. Knoppar spricker, blommar. Nytt och spännande. Förväntan! Som i mitt liv. Jag ska föda fram boken. Äntligen!

Av Annika Gelin - 28 februari 2014 08:26

Jag har svårt för att gråta när andra är med. Det är en sak jag har lärt mig sedan min älskade pappa lämnade oss så hastigt en regnig oktoberdag. Att göra sorgens resa liknar ingen annan. Man tvingas iväg på en tripp in i de djupaste existensiella frågor. Vem är jag? Vad vill jag med mitt liv? Hur var min barndom? Hur är mitt vuxna liv? Hur ser mina relationer ut? Vad känns viktigt för mig att vårda så att jag kan vakna och somna glad? Nu när det har gått några månader av min resa utan pappa kan jag ändå känna stunder av glädje. Jag kan skratta. Tjälen djupt därinne börjar tina. Samtidigt blir känslan av saknad mer tydlig. Tårarna rinner lättare. Klumpen i halsen skaver hårdare. Jag är inte längre bedövad. Igår planterade jag en påsklilja på pappas grav. Vill att något ska växa, nåt ska spira mitt i det ofattbara. Och fågeln kvittrade i trädet intill.

Av Annika Gelin - 27 februari 2014 16:15

Ormen kröp. Och fågeln flaxade! Sicken flow det var på övningen igår! Så roligt att ha planer som vi känner blir klockrent! Och det lät bra!

Av Annika Gelin - 25 februari 2014 22:19

Oj, kommer det en cyklist!
Oj, nu hör man en moped!
Oj, ser ni flygplanet!
Kajsa, Lena och jag spanade på våren. Vi drack kaffe i lä framför garageväggen och såg en man tvätta bilen i sin trädgård. Sen hoppade vi rep tillsammans med grannbarnen.
Och så boken förstås- den grejade vi med. Omslag, korr och tankar om releaseparty. Nu är det vår både inne och ute!!

Av Annika Gelin - 24 februari 2014 16:01

Ser du vad jag ser! Jag ropade till av glädje när ögonen upptäckte dem i rabatten. Små, vita, fina droppar. Så livgivande och fyllda av hopp. Sån värme de väckte i mig! Och tydligen hos småfåglarna också för de kvittrade som bara den i morse. Tänk, det är bara den 24 februari men det finns ingen tvekan. Våren är här! Den ska få bygga bo i mitt bröst, jag älskar när det blir vår!

Av Annika Gelin - 23 februari 2014 22:51

Så kom hon då. Sveriges glamourprinsessas första barn. En liten tjej som har ett namn som ännu är okänt. Ska det bli Lilian? Eller Renate? Kanske nåt internationellt firat som Grace eller Elisabeth? Till veckan får vi veta. Då ska den stolte morfadern presentera för alla sina undersåtar på sitt säregna sätt. Ser fram emot det, en uppvisning i sig. Och tänk om han säger att hon ska heta Barbie, Madonna eller Sue Ellen! Skulle älska den lilla oväntade överraskningen!

Av Annika Gelin - 22 februari 2014 16:06

Att röra sig har alltid varit skönt. Att vara ute och röra sig från morgon till kväll är en dunderkur mot det mesta. En sorgsen själ tar inte lika mycket plats i en kropp som fokuserar på att ta sig ned för en skidbacke. Frisk luft, goda vänners sällskap och en riktigt bra bok har fått ta plats denna vecka. Hjärtat har slagit lugna, jämna slag. Sömnen har kommit som en klubba. En mör kropp tackar. Det är skönt att få må bra flera dagar i sträck. Hjärnan har fått vila.

Av Annika Gelin - 21 februari 2014 13:45

En kopp rykande het choklad. Varmt kaffe. En grillad med bröd. En macka med ost och gurka. Det spelar inte så stor roll vad som finns i ryggsäcken. Men att sätta sig en stund vid brasan och njuta, det spelar huvudrollen. Det är det bästa med skidåkningen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards