Alla inlägg den 10 november 2013

Av Annika Gelin - 10 november 2013 11:55

Har aldrig känt mig riktigt bekväm med fars eller mors dag. För mig är det självklart att hylla mina föräldrar var dag. De gav mig livet och gjorde mig till den jag är. De jobbade och slet, alltid med mitt och mina systrars bästa för ögonen. Gick på stan igår, såg alla skyltar som skrek ut "Du glömmer väl inte fars dag?" Den kommersiella undertonen kändes kletigare och mer krystad än någonsin. Min pappa hade inget med kommersen att göra. Han var allt annat än konsumtionsinriktad. Pappa stod för det motsatta. Den enkla, äkta, starka kärleken som aldrig kan mätas i pengar. Han trivdes bäst i
skogen, så långt bort från alla köpcentrum som man kunde komma. Där plockade vi lingon, tranbär och blåbär. Sen tog vi oss ett dopp i sjön och värmde oss med en kopp kaffe. Pappa, jag har så svårt att förstå att jag inte får se dig igen. Men som tröst kom vår lilla Frida imorse och berättade att hon fått "en signal från morfar" om att du sitter och äter frukost med Åke, grannen.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards