Alla inlägg under maj 2013

Av Annika Gelin - 31 maj 2013 14:34

När virushärden härjar i familjen och mannen är bortrest får man ta hjälp av sonen för att få till sin springrunda. Snälla Jeppe tog över så jag kunde få min rusch, sköna gröna dusch! Äppelblom, syren och maskroshav- och i varje buske och träd en kör av fåglar som njuter lika mycket som jag. Årets vackraste tid! Njuter av att få sträcka ut och känna hur blodet pulserar i kroppen. Underbaart!

Av Annika Gelin - 29 maj 2013 20:42

En mild explosion av rosa färg i rabatten. En vitamincocktail för mitt öga. Löjtnantshjärtat, min trogna buske. Vackrare denna försommar än någonsin! Känner jag mig ledsen nån dag går jag ut och slukar den med blicken. Och vill jag ha mer ögongodis väntar Bullerbyn bakom huset. Där står mitt äppleträd och prunkar. Ett under utanför fönstret, en vitrosa dröm. Magi! Blommors kraft och förmåga att lyfta ett sinne ska man inte förakta!

Av Annika Gelin - 29 maj 2013 16:54

Var hos optikern igår, Bodil hette hon. Väldigt proffsig, serviceminded och som dottern säger "lättskrattad" . Sim jag trodde behövde jag starkare glasögon när jag sitter vid datorn. Vi skrattade jättemycket när jag provade igenom sortimentet av bågar. Vill inte se ut som Dame Edna och inte som en kontorsråtta heller. Till slut blev det ett par röda. Undrar om det ingår ett nytt perspektiv på livet och surdegarna också? Tänk om det vore så enkelt! Men hursomhelst, nya röda bågar blev dagens skörd. Och några glada garv med Bodil!

Av Annika Gelin - 27 maj 2013 22:29

En del dagar önskar man att man aldrig hade gått upp. Idag var det en sån dag. Konflikt på morgonen, messa med ledset barn, på jobbet funkade inget som det skulle, hjärnan som en AKO-kolaklump. Vemod över arbetskamraten som ska sluta, nostalgi över tidens flykt. Men på eftermiddagen rullade det på lite mer koncentrerat. Och kvällen bjöd på en träff och lång pratstund med en kär och saknad vän. Är ganska glad nu- och då är det läggdags! Men jag spiller över lite sinnesro till morgondagen. På väg uppåt!

Av Annika Gelin - 27 maj 2013 22:07

Igår kom dottern glädjestrålande och gav mig den buss i lila och rosa hon slöjdat till mig. Som hon hyllade mig, sånt tal hon höll! Och idag var det sonens tur. Han hade gjort en underbar skål och fyllt den med min favorit, Marianne. Fina barn jag har, såna älsklingar!

Av Annika Gelin - 27 maj 2013 16:38

Igår gjorde jag det. Doppade mig i sjön. Det blåste men det var varmt i vattnet. Kroppen tackade mig. Längtar till nästa gång!

Av Annika Gelin - 26 maj 2013 22:43

Vilken bra mors dag det blev! Långfrukost på altanen, varmt och somrigt. Dottern firade mig med tal och en slöjdad buss målad i rosa och lila. Poolspel med glada, kämpande tjejer. Sen hem och fira kära mamma med prickiga paket och en fuchsia. Det är väldigt roligt att glädja henne, man blir själv glad ända in i hjärteroten. Vi sjöng så det ekade, sånger och psalmer och Kajsa, syrrans hund stirrade kritiskt på oss under de gamla läsarsångerna. Paj med brieost och sparris, risrätt med räktäcke och jordgubbar, mums vilken middag vi fick! Och som pricken över i:et, jag fick premiärdoppa mig i en varm sjö. Gött gött!

Av Annika Gelin - 26 maj 2013 09:06

Kravaller och bilbränder. Försommar och blomsterprakt. Ibland känns det vi ser och hör på Tv och i radio mer overkligt än vanligt. I idyllgrönskan och syrentiden är det svårare än vanligt att ta in våldet och meningslösheten. När hela naturen är ett JA till livet blir det kalla, hårda, svarta än fulare. Den vackra lördagen efter Husbyveckan tog vi hojarna och cyklade in mot stan. En sån soligt varm lördag i maj och ingen av oss kunde begripa att maskerade unga män kastat sten mot polisen i Vivalla. Jag såg min familj cykla framför mig, människokalvar på grönbete. Så såg jag fåren, lammen som for omkring på gärdet. Så aningslösa om kravaller och annat dumt som ingen borde behöva fundera på en strålande lördag i maj!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards