Alla inlägg under april 2014

Av Annika Gelin - 30 april 2014 23:03

-Jag önskar att jag hade mer tid och energi, sa hon.
Vi hade suttit en timme och pratat om liv och död. Hennes tid är utmätt, hennes kropp märkt av sjukdomen.
Hon är väldigt ensam, har haft få besök sen jul. Mötet var omtumlande, jag cyklade hem. Två liter mjölk på ICA. Hem till trötta barn. Kvällen blev mysig hos min goda vän. Fantastisk middag, gemytligt! Fyrverkeri vid slottet fick vi se. Cyklade hem som dränkta katter. På näthinnan har jag mina vänner som jag träffat idag. Den ena livsglad och sprudlande, efter några tuffa år. Den andra så stark och ihärdig trots att livet rinner ut för henne. Ofattbart, vilken dag!

Av Annika Gelin - 30 april 2014 23:03

-Jag önskar att jag hade mer tid och energi, sa hon.
Vi hade suttit en timme och pratat om liv och död. Hennes tid är utmätt, hennes kropp märkt av sjukdomen.
Hon är väldigt ensam, har haft få besök sen jul. Mötet var omtumlande, jag cyklade hem. Två liter mjölk på ICA. Hem till trötta barn. Kvällen blev mysig hos min goda vän. Fantastisk middag, gemytligt! Fyrverkeri vid slottet fick vi se. Cyklade hem som dränkta katter. På näthinnan har jag mina vänner som jag träffat idag. Den ena livsglad och sprudlande, efter några tuffa år. Den andra så stark och ihärdig trots att livet rinner ut för henne. Ofattbart, vilken dag!

Av Annika Gelin - 29 april 2014 23:28

Hon var så hänförd, så betagen. Helt uppslukad av himlens färg. Violett, rosaspräcklig och flammande sträckte den sig ner mot oss. Jag log. Njöt. Kvällspromenaden gav mig mer än förväntat. Den gav mig glädjen över att se hur min kärlek till naturens skönhet smittat dottern.

Av Annika Gelin - 28 april 2014 15:56

Tidiga helgmornar är det skönt att lämna familjen snarkande i sina sängar och krypa upp i läsfåtöljen. I söndags läste jag ut "Än klappar hjärtan" , en roman om tre systrar och vad som händer när sjukdom och sorg förändrar allt. En stark historia om att vägen inte alltid är varken spikrak eller behaglig att vandra. Känslosam läsning. Jag ångrar den inte men längtar nu efter nåt mer lättsmält.

Av Annika Gelin - 26 april 2014 22:43

Det var så glasklart. Som en blixt från himlen. Jag kunde inte ha fått en tydligare signal. Det var dags. Boken skulle ut till sina läsare. Brukar lyssna på magkänslan och har aldrig någonsin förr hört den inre rösten så tydlig. Den sa att jag var redo. Nu talar den till mig igen och har fler projekt på g. Samtidigt runt omkring mig laddar flera av mina systrar och närmaste vänner för att få ut sina kreativa projekt. Jag ler. Det kommer mera, mycket mera!

Av Annika Gelin - 26 april 2014 22:26

Vilken dag! Knallblå himmel och 20 grader måste ha varit det vackraste marknadsvädret i Pålsboda på många år! Det var kul att stå där och prata med folk- och roligt att knalla runt med systrarna och titta. Nostalgi. Och några böcker fick vi sälja, vi är nöjda, huvudpersonen och jag.

Av Annika Gelin - 26 april 2014 21:10

Sitter på altanen, fågelsången silas igenom mina öron och jag slår upp dagstidningen. Hamnar på familjesidan och ögat fastnar på en vers i en dödsannons. Och då känns det precis som om pappa talar till mig:
Stå ej och gråt vid min grav, jag sover ej, jag gav mig av. Jag är tusen vindar över sjön, jag är silverglitter över snön. Jag är solsken över mogen säd, jag är stilla regn i höstens träd. När du vaknar i morgonens vila, är jag tysta fåglar som ila i cirklande flykt över vatten. Jag är milda stjärnor om natten"
Pappa, du gav dig av så hastigt en natt i oktober. Vi gör allt vi kan och förmår för att låta livet gå vidare. Men varje blomma som slår ut i den generösa vårsolens glans påminner oss om dig.

Av Annika Gelin - 24 april 2014 23:27

Fick ett meddelande på facebook. Det var en mamma som hörde av sig. Hon hade läst min bok och tagit den till sig. Jag fylls av en djup glädje varje gång, den glädjen kommer från min innersta kärna. När jag var liten hade jag två drömmar, att bli sångerska och författare. Min dröm hade inget med kändisskap att göra, den handlade bara om längtan efter att få uttrycka sig. Om längtan efter djupaste tillfredsställelse. Och när jag står på scenen eller svarar på en läsares hälsning fylls jag av endorfiner. Lycka är att få syssla med det man allra innerst vill!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards