Alla inlägg under mars 2016

Av Annika Gelin - 17 mars 2016 15:42

Det surrar omkring mig. Sitter på en stubbe i skogen den första vårmorgonen. Himlen så oändligt knallblå.
Det surrar inuti. Trött av tankar som mal. Stora beslut. Spännande också. Men ibland blir det bara för mycket. Hjärnan slår bakut. Hjärtat flaxar som en onykter fjäril, oroligt upp och ned.
Längtar så efter när det lägger sig till ro, när allt är på plats. Tillit till livet.

Av Annika Gelin - 10 mars 2016 06:44

Den 8 mars firar vi kvinnodagen. Kvinnors lika rättigheter och möjligheter uppmärksammas särskilt under en dag. Är det bra? Vet inte om jag tycker att den gör någon nytta. Alla dagar bör vi uppmärksamma de orättvisor och den obalans som finns mellan könen, även i de fall där mannen är utsatt. I en tid av ökat hat mot kvinnor både i vårt land och utomlands känner jag ilska, sorg och frustration. Har vi gått bakåt? Den 8 mars 2016 blir en ung kvinna överfallen och misshandlad av en bunt män i Kungsbacka så allvarligt att hon tappar känseln i benen. Det borde vara andra nyheter som dominerar den 8 mars. Men så är inte fallet.

Av Annika Gelin - 2 mars 2016 23:05

Tacksam för så mycket!
För en sagolik resa! För en underbar familj! Härliga vänner!
Vi jobbar hårt men nu njuter jag mer än någonsin av livet jag har, i stort och smått!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards