Alla inlägg under oktober 2013

Av Annika Gelin - 31 oktober 2013 22:49

Du visste hur mycket vi älskade dig. Vi visste hur mycket du älskade oss. Kärlek är handling, och vi gjorde allt vi kunde för varandra, världens bästa pappa.

Av Annika Gelin - 30 oktober 2013 22:12

Familjen är allt

Av Annika Gelin - 29 oktober 2013 22:20

En alldeles underbar dag är till ända. Det var nåt med ideerna som kom inatt som blev till eld och lågor. Idag har jag gått på glädje hela tiden. Så skönt att känna äkta glädje och kraft igen, det var mycket länge sen jag känt det där flödet. Den trevliga lunchen med min arbetskamrat Katja gjorde inte saken sämre. En riktig vän och klippa, det är vad hon är! Lyckades hitta en apelsingul sammetskavaj med som passade henne perfekt. Vad underbart det är att göra folk glada! Såg även en blommig dröm som jag provade men den var för stor. Hade sen förmånen att få skjutsa sonen till och från träning. En stund bara för oss. Mysigt! Och som pricken över i:et, en trivsam kväll hos mina kära föräldrar. Vi tog en kvällspromenad, mamma och jag. Så skönt med lite prattid! Och rotmoset som jag blev bjuden på. Kan det bli bättre? Nej!

Av Annika Gelin - 28 oktober 2013 23:05

Det blev många tårar ikväll framför TV:n. Cancergalan var som väntat väldigt gripande. Människor som drabbats delade med sig av sina berättelser, sina liv. Nakna ord från hjärtat. Det som kommer från hjärtat går till hjärtat. Mitt dunkade. Jag blev mest berörd av Edvin Bergs vilja till musik, hans fantastiska låt som nu färdigställdes. Den gav mig tankar om min musik, min röst, mina låtar. Innan det är försent. Jag har ju livet.

Av Annika Gelin - 26 oktober 2013 21:53

Någon har trollat med penseln. Hösten går i rostat rött och senapsgult. Jag strosar runt i en film och ler. Regnet som faller över gatorna gör stämningen romantisk. Vill vira in mig i stickade tröjor och sjalar och sätta mig på en liten krog översållad med stearinljus. Korka upp en flaska rött och tacka livet. På hösten är det så vemodigt, vansinnigt vackert!

Av Annika Gelin - 26 oktober 2013 21:42

Stockholm, Stockholm, stan på vatten. Åh, det är natt och på avstånd hörs skratt. Den där stan är min på nåt vis. En förälskelse för livet. Ögonen är stora över allt det vackra jag får se. Liv och lust och puls och färg. Blir matt i huvud och ben efter en dag i huvudstaden. Stockholm i mitt hjärta! Jag kommer till dig och fylls med intryck och inspiration. Sen åker jag hem till lugnet i min hemstad.

Av Annika Gelin - 26 oktober 2013 12:46

Otroligt! Ofattbart! För 15 år sen fick vi en underbar gåva. En son, vi döpte honom till Jesper. Jag minns hur glada vi var, vilken fantastisk dag i oktober. Vi kom hem, lade honom i en brun innevagn, lyssnade på lugn klassisk musik och tittade ut på de röda, gula och orange löven som gnistrade av frost. I Göteborg hade en förfärlig brand tagit ett 60-tal ungdomar och raserat livet för många mammor och pappor. Själva satt vi hemma i soffan, och kunde inte sluta se på vår son, vårt första barn. Lyckan var så stor hos oss och nöden lika stor 30 mil bort. Kära Jesper, idag fyller du 15. Idag firar vi dig, världens finaste son. Klok, snäll, omtänksam, smart, rolig och duktig. Allt gott önskar vi dig!

Av Annika Gelin - 26 oktober 2013 08:08

Åh, vilka låtar! Igår var vi på ABBA museet på Djurgården i Stockholm. Vilket ställe för oss ABBA-nördar! Få lyssna på deras personliga berättelser om resan med supergruppen, få se massor av foton, prylar och kläder. Och få sjunga och dansa till deras låtar, tom göra egna inspelningar! Kul ställe!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards