Alla inlägg under november 2012

Av Annika Gelin - 30 november 2012 13:54

Affärerna översvämmas av julprylar i alla färger och former. Kom och köp! står det mellan raderna i julreklamen. Jag älskar julen men hatar kommersen. Om jag skulle uttrycka mig som tonåringen skulle så går det nya fetbort. I mitt hus pyntar jag med många hyacinter och gamla, kära saker. Ting med en historia. Som ljusstaken vi köpte i Uppsala vår första jul tillsammans. Det känns alltid mysigt att tända den.

Av Annika Gelin - 30 november 2012 09:12

 

Det är första advent i helgen - och snön faller som på beställning. Sitter vid datorn och känner hur mycket jag längtar efter att få ta på mig julstassen och sjunga in julen med Glöd. Många julminnen drar förbi, det är så mycket vi fått göra tillsammans i juletid, den här galna skaran. Vi brukar prata om julkonserten då allt gick fel, i en kyrka för några år sedan. Det var rykande snöstorm utanför kyrkfönstren, prästen höll en udda predikan om avvikande sexuell läggning som kunde "botas" med en bok och plötsligt släckte en trött småbarnspappa ner hela kyrkan när han kom åt en knapp av misstag. Jösses, vilket minne! Och den julen då vi sjöng på en stor ICA affär under tiden som kunderna sprng ut och in med sina fullastade vagnar, Ja, kära nån, vad jag längtar! Den 8 december är det premiär i Snavlunda kyrka kl 19. Då har vi en trummis som heter Snow i efternamn, bara det!

Av Annika Gelin - 29 november 2012 18:34

Det bidde en långrunda idag i ett snövitt landskap. Broddar gick det åt, skönt var det, friskt! Men den lilla hälsporren vaknade till luv, men den smärtan tar jag så gärna. Kan inte vara utan löpningen, den är ett elixir just nu!

Av Annika Gelin - 29 november 2012 13:18

Älskade mamma! Du gav livet en februaridag för många år sen. Du har gett mig, oss allt du har och inspirerat mig att försöka vara en god och ickesjälvisk människa. Jag försöker med det och önskar dig en fin födelsedag i det vita vackra vädret!

Av Annika Gelin - 29 november 2012 10:35

Det drar ihop sig till julmånad! Har satt upp granen nu på morgonen och förberett 24 positiva budskap i den, ett för varje dag. Har man ett barn som behöver träna på positiv kommunikation så får man vara kreativ. Nu väntar vi med spänning på att öppna den första lappen och se vad som står. Kanske "Du är omtänksam" eller nåt liknande. Sen är det bara att träna och se hur responsen blir. Leker med tanken att vi vuxna skulle göra ett liknande experiment. Vi behöver väl all värme vi kan få i December, eller vad säger du?

Av Annika Gelin - 28 november 2012 22:33

Redan när jag åkte hem kände jag det. Välbehag. Det händer nåt med mig när det snöar. Jag blir bara så lycklig, det känns som jag är med i en mysig julfilm där alla har fått precis den julklapp de vill ha och alla är på fredagshumör. Dottern klippte sig och blev belåten med rosa glitter i håret. Sonen blev mätt och nöjd med kycklibgwoken efter att ha sprungit en mil på träningen. Näst sista avsnittet av Bondesåpan gjorde ingen besviken. Romantik i kubik. En mysig kväll!

Av Annika Gelin - 27 november 2012 22:44

Så kom den! Snön som vi längtat efter! Nu faller den utanför fönstret och bäddar in oss i det vita, vackra täcket. Det är som det ska i Adventstider!

Av Annika Gelin - 26 november 2012 21:40

När jag inte kunde tänka en positiv tanke idag beslöt jag mig för att jogga iväg. Men först sprang jag på löpbandet på en sportaffär så att skokillen kunde filma mitt löpsteg. Har haft så ont i vänster häl, det var dags att slänga de gamla skorna som var stumma. Snörde sen på mig skorna på en premiärtur. De satt som smort. Men inte ens joggingen gav nåb vidare effekt idag. Mörkret och regnet var det enda jag såg. Det blir en tidig kväll. Satsar på en bättre morgondag.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards