Alla inlägg under mars 2013

Av Annika Gelin - 29 mars 2013 16:10

Att kliva upp först. Alla i huset sover, den vilsamma tystnaden som råder. Havregrynsgröt och lingonsylt, leverpastejmacka med gurka. Kaffet som dripplar i bryggaren. Kommer ut till en knallblå himmel och gassande sol. En morgon som gjord för promenad. Anette och jag knallar iväg, det finns mycket att prata om i våra liv. Sitter på en sten i skogen och filosoferar. Fåglarna är yra trots den kyliga mars. Kinderna hettar när jag kommer hem. Laddad, känner mig som ny. Myser i soffan med dottern och ser på Lotta på Bråkmakargatan. Sen åker färgpennor och papper fram. Vi ritar påskbrev och skrattar åt kärringen på kvasten. Dottern är koncentrerad, jag njuter. Efter tio brev orkar hon inte mer. Då plockar jag fram riset, fyller det med fjädrar och ler. Påsken är min favorit bland årets högtider, så ljus, glad och vårig! På eftermiddagen stötte vi på Maria och Patrik på gatan. Fram med bullar och kaffe, mycket trevligt! Nu ska här fixas bakelser till kvällen!

Av Annika Gelin - 28 mars 2013 11:29

Vi firade kusin William igår med bowling. Kul att göra nåt som alla kan vara med på! Var noga med att använda skor denna gång eftersom jag inte ville bjuda på samma "show" som sist när armbandet gled ut i banan. Jag skulle rädda det och gled också ut i banan... Så kan vi beskriva det! Efter bowlingen åt vi på Al Forno. Alla var nöjda efteråt!

Av Annika Gelin - 27 mars 2013 10:30

Klockan 8 klev jag ut med mitt morgonkaffe. Hade spanat in solgasset mot väggen. Fåglarnas aria i örat. Knallblå himmel! Nu kan väl ingen tvivla på att våren är här!

Av Annika Gelin - 26 mars 2013 22:36

Grabbarna har varit på hockey och kommer hem glada i hågen. Stämningen och draget på arenan har fyllt dem med energi. Vad gör de då? Jo, sätter på en fotbollsmatch på tv:n. Undertecknad klagar högljutt. Finns det verkligen inget vi alla kan se? Mannen bläddrar mellan kanalerna och jag ser snart att det inte är nåt att se. Ok då. Vad kan man göra? Läsa en god bok. Drömma sig bort till danska suveräna serier såsom Brottet och Dicte. Äta lite påskgodis i förskott. Eller blogga om sportens dominans i tvutbudet. Det går ingen nöd på mig, men lite synd om mig är det allt! Jag tar en godis till!

Av Annika Gelin - 26 mars 2013 07:23

Vaknade med stel och öm kropp idag. Hade anat att det skulle bli så. Vi tog en riktig cykeltur igår. Den varade i flera timmar och det var en härlig repa. Våren är på väg men den är inte riktigt här än, för tårna frös och isfläckarna fanns här och där. Men ljuset över slätten, det var livgivande! Sen kan jag lova att somliga åt som en häst!

Av Annika Gelin - 23 mars 2013 09:23

Vaknar upp och känner hur solen sipprar in mellan persiennerna. Fåglarna kvittrar högt och glatt, de lever och tror att det är vår även om termometern visar minus. Jag tänker på gårdagen, på kvällen hade dottern och jag mys med mormor och morfar. Sen i bilen hem kom alla känslorna jag behärskade på begravningen. Sorgen i att skiljas från den man älskar. Kärleken till familjen man lever med, till de vänner man fått. Den starka gemenskapen vi delar med människor vi bryr oss om och vill vara med. Att kunna skratta och gråta tillsammans lika lätt. Sitter här med min röda, fina morgonkopp som min son har gett mig och det är tyst i huset. Men inuti strömmar ljusa och mörka tankar i en salig blandning och jag tänker att det är helt ok. Så länge jag känner så lever jag. Och så länge jag lever så vill jag göra som fåglarna och sjunga av hjärtans lust utan att vänta på våren.

Av Annika Gelin - 22 mars 2013 20:48

Var nere vid min brygga idag. Längtade att se den, känna atmosfären som bara finns där. Men sjön var så frusen, allt så vitt och kallt fortfarande. Ändå. Ljuset, det starka solljuset sken över mig där jag stod. Klockan 13 bröt solen fram genom molnen, vann över snöyra och kyla. Idag sken solen för Barbro. Hon fördes till sista vilan idag omgiven av sin familj. Jag kände inte Barbro men hennes dotter känner jag mycket väl och tycker väldigt mycket om. Därför kändes det bra att få vara med idag och bidra med några sånger. Musiken betyder så mycket för min vän. I glädje och sorg bär den oss och ger oss styrka och tröst när vi behöver det. Tack för att vi får vara ett med musiken!

Av Annika Gelin - 22 mars 2013 20:47

Var nere vid min brygga idag. Längtade att se den, känna atmosfären som bara finns där. Men sjön var så frusen, allt så vitt och kallt fortfarande. Ändå. Ljuset, det starka solljuset sken över mig där jag stod. Klockan 13 bröt solen fram genom molnen, vann över snöyra och kyla. Idag sken solen för Barbro. Hon fördes till sista vilan idag omgiven av sin familj. Jag kände inte Barbro men hennes dotter känner jag mycket väl och tycker väldigt mycket om. Därför kändes det bra att få vara med idag och bidra med några sånger. Musiken betyder så mycket för min vän. I glädje och sorg bär den oss och ger oss styrka och tröst när vi behöver det. Tack för att vi får vara ett med musiken!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards