Alla inlägg under juli 2013

Av Annika Gelin - 31 juli 2013 18:26

Ett ovanligt men kul träningspass är gjort! Sonens fotbollslag skulle köra träning på Kvarntorpshögen. Där finns en trappa som mina farbröder har byggt. 427 trappsteg ska besegras. Darlingen gick med dottern och jag med Anna-Malin. Tre sugande varv- och vilken utsikt! Solen sken och vi fick tid att prata under tiden. Skojigt!

Av Annika Gelin - 31 juli 2013 09:24

De senaste dagarna och nätterna har jag haft det lite ljudligt. Nattetid i fullmånens sken har sömnen inte kommit lika lätt som vanligt- som forskningen nu styrker- och där har jag legat och lyssnat. På duvornas kutter utanför sovrumsfönstret, på darlingens skorrande snarkningar som får övervåningen att vibrera. Och igår på eftermiddagen på en pipande frys som signalerade att någon glömt att stänga dörren tidigare. När kylan kommit tillbaka blev det så tyst att jag jublade. Och innan dess hann jag både svära ett antal gånger och konstatera att pipet från frysen toppade ligan över mest enerverande läten.

Av Annika Gelin - 30 juli 2013 22:16

När man tittar på fotboll finns det mycket att titta på. Inte bara fotbollskonsterna som fångar intresset. Alltid lika spännande om man håller ögonen öppna!

Av Annika Gelin - 30 juli 2013 22:06

Min gamla, fina polare Annelie hälsade på mig idag. En kär vän som jag delar många minnen från uppväxten med. Vi fikade på altanen till smattret av regnet på taket, vi stretchade skrattmusklerna och tänjde stämbanden. Och så gjorde vi sommarsoppa och såg allsången. En salig blandning av Jonas Gardell, Trio me Bumba och Sean Banan. Dottern var i högform och dansade vilt! Härlig kväll!

Av Annika Gelin - 30 juli 2013 09:45

Förstå mig rätt nu, men semestern kan ibland kännas som en utmaning. Att hitta sin inre ro, att sänka varvtalet i kroppen, hur gör man det bäst egentligen? Det är många viljor och åtskilliga behov som ska tillgodoses. Vad vill jag och vad önskar sig andra?
Vad är semestern till för? Vad ska den ge oss? Vila, aktivitet eller både och?
Har man dessutom ett barn med särskilda behov behöver man tänka och anpassa på ett särskilt sätt. Det är oerhört viktigt att kommunicera om hur man ska lägga upp det. Lyssna på varann. Alla ska ha sitt. Bara då kan det bli bra. Vad jag behöver? Bada mycket, helst ett dopp varje dag. Låta kroppen mjukna i vattnet och dropptorka i solen. Träffa familj och vänner. Prata om livet, om stort och smått som rör sig i skallen. Röra på mig. Svettas och känna blodet rusa under en jogging i en skog som lever och låter. Sova ut. Vakna till och känna kroppen tung och sömnvarm under täcket. Men också stunder av tystnad. På balkongen, altanen eller bryggan. Då kan jag landa och lyssna till mig själv. Då sörplar jag på mitt kaffe, bläddrar i en tidning och tankar sommarkraft.

Av Annika Gelin - 28 juli 2013 12:27

Sista matchen blev spännande! Nära 1-0 de första minuterna, och till slut vann de med 2-0 mot Söderköping. Stort grattis Kumla till en välförtjänt seger i Laxacupen! En härlig final efter en väldigt trevlig vecka!

Av Annika Gelin - 27 juli 2013 18:39

Det är en underbaar lördag! Efter två rysarmatcher med avgörande på straffar är vi i final! Så kul!! Samtidigt kommer rapporter om att Twisted sister a la Glöd är i Pålsboda på Nettans 40-årsskiva. Skulle gärna vara där också. Vilken dag!

Av Annika Gelin - 27 juli 2013 12:21

1-1 i kvarten mot Smedby. Spännande värre, och blöt plan!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards