Alla inlägg under juli 2015

Av Annika Gelin - 29 juli 2015 10:15

Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart. Igår satte vi fart mot Kilsbergen. Vandrade en del på Bergslagsleden. Regnet föll men vad gjorde det! Kaffe och äggmacka var ett gott mål, vi satt på farstutrappen till ett hus i Suttarboda. Svamp fyndade vi också- och jag doppade mig i Ånnabodasjön. Kvällen hos Åsa blev lång och skön vid lägerelden- och vi vann på kubbspelet! Jihaa!

Av Annika Gelin - 28 juli 2015 16:22

Han var min stora idol. Han kommer alltid vara det. Så underbart kreativ, befriad från gränser, tristess och enahanda tänk. Ett geni sprudlande av ordvitseri, tvärtomspråk och lustigheter. Älskade Robban Broberg, nu ska jag sjunga dina låtar framöver! Såg båda minnesprogrammen i söndags, och bara njöt. En skrattfest utan dess like! Ska vi åka på smällskapsresa till Mallkorka? Får jag lår? Spexuella aktiviteter? Jag dånar så tokroligt!

Av Annika Gelin - 26 juli 2015 00:03

Fick äran och nöjet att besöka kusin Björn med familj. Vilket paradis han och Victoria har hittat! Grillat älgkött marinerat i chokladsås, det var mums! Och blåbärspajen med knäcktäcke, hur gott som helst! Ett bad först förstås!

Av Annika Gelin - 23 juli 2015 10:43

Vi åkte till en outlet häromdagen. I söndags närmare bestämt. Dagarna rullar på snabbt. Den låg i Vingåker. Efter en runda där grabbarna fyndade skulle vi göra det tjejerna längtat efter, dvs fika. I slottsparken hittade vi en vacker plats. Det var bara det att fler ville vara med och slåss om brödsmulorna. Barnen tröttnade och rymde till andra sidan parken.

Av Annika Gelin - 19 juli 2015 17:00

Vi gillar traditioner i vår familj. En somrig sådan är grillningen i Skeppsta. Gänget har umgåtts sedan barnen började i lekis, nu går de i gymnasiet. Solen sken, cyklarna gled över fälten och sommarkvällen var doftande av nyslaget hö.

Av Annika Gelin - 17 juli 2015 21:32

Somrigaste dagen på länge! Vardå? I Svennevad såklart. Hos kära mamma. Med lyxfika, lite trädgårdsfix, bad, besök på loppis och så Hjortkvarnsglass. Härligt!

Av Annika Gelin - 14 juli 2015 16:19

Storblåklockor och prästkragar, smultron och blåbär. Sommaren kantade vägen längs Munkastigen i Laxå. Den svenska naturen blommar för fullt. Nu är det sommar!

Av Annika Gelin - 13 juli 2015 16:42

Hemma igen! Landskapet kändes plötsligt ganska platt. Konstigt såfort man vänjer sig vid att klättra rakt uppåt. Hursomhelst, jag är så glad och förundrad över veckans upplevelser. Över den skönaste av natur, trevliga, humoristiska nya bekantskaper, god mat, världens bästa guide som lärde oss allt vi behöver veta om vandring- och glad inte minst över att alla i familjen njöt av äventyret. Nu längtar jag efter att träffa familj och vänner här hemma. Det finns en del att göra hemma, både inne och ute. Och kroppen behöver röra på sig var dag. Sommaren är kort. Sommaren är lång. Ibland har jag svårt att sansa mig. Vill göra för mycket, helst allt på samma gång. Då ska jag tänka på Tobias råd. Ta det lugnt, drick vatten och glöm inte att le. Det funkar på fjället och det funkar när jag ska njuta av var stund på sommaren.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards