Alla inlägg under september 2015

Av Annika Gelin - 28 september 2015 22:26

En del dagar sätts saker och ting på sin spets. Det otydliga hamnar på bordet och får konturer. Det är krävande att kämpa i allt. Bristen på verklig vila blir allt mer akut. Då är det lätt att känna ovisshet. Oro. Obehag.
Hur kommer mitt liv, vårt liv att gestalta sig framöver? Hur ska vi orka att klara allt? Hur klara att orka? Jag ser inga vägar idag och det skrämmer mig, det ger mig ont i magen. Jag behöver se ljuset i min tunnel.

Av Annika Gelin - 25 september 2015 09:22

Det gäller att utmana sig själv. Att göra som havet- våga. Att stå på en scen ensam i en och en halv timme är att slänga sig ut. Men det som är rätt går lätt säger talesättet. Jag vill det här och nu gör jag det bara. Efter 45 år och allt som hänt finns det ingen tvekan. Syster Åsa utmanade sig själv rejält förra helgen när hon med svågern och kollegan sprang Action run. 7,5 km och 30 hinder av olika svårighetsgrad. Det är som livet. Man får ta hindren som de kommer och aldrig någonsin glömma bort att njuta!
Det finns ingen väg tillbaka!

Av Annika Gelin - 18 september 2015 11:52

Livets vägar är förunderliga. Ivåras förde de mig till Sigtuna och jag fick vara med om en grupp människor jag aldrig skulle ha mött annars. Igår förde den resan mig till Linköping och Paulina. Hon är också attitydambassadör och vi möttes i våras. Vi klickade direkt och insåg att här är en kontakt vi inte vill släppa. Så härligt att få en ny vän med samma vilja att sprida kunskap om något tufft och komplicerat! Paulinas historia är hemsk och overklig. Desto större är livskraften hon har som har tagit henne dit hon står idag som
ansvarig för Novahuset där ungdomar kan få hjälp mot sexuella övergrepp. I början av nästa år hoppas jag kunna få henne till Örebro för att föreläsa.
Idag är det hemmafix och besök på dotterns skola. Tänker också på det oväntade mötet med Eva Linneros igår, en oväntad bonus när vårt tåg var försenat. Mycket trevligt med nya bekantskaper!

Av Annika Gelin - 13 september 2015 19:36

Jag har förutspått det- sensommarsol i september. Och så blev det! Bästa sättet att njuta då är i lingonskogen. En rejäl matsäck där, kaffe och mackor är lyx! Mammsen och jag, tystnad och hög, klar luft. Nytta och nöje samtidigt. Ett bad på det lite spontant så är lyckan gjord! Annars har helgen varit fylld av hemmajobb. Målning, röjning och tvätt. Motion och ett kalas för syster- och svåger. En skön helg!

Av Annika Gelin - 4 september 2015 14:36

En sällsamt vacker torsdag. Jag knallar runt därhemma, har dörren öppen till altanen, jag njuter av den vackra morgonen. En timme senare ligger jag i tandläkarstolen. Bedövningen har verkat, borren åker fram. Jag kan koppla av, känner mig lugn. När klockan slår elva sitter jag i fåtöljen på systerns kontor i den gamla skolan och dricker kaffe. Pratar, planerar, spånar och skrattar. Så skönt! Vi promenerar. Ser ut långt, låter blicken vila i öppna fält, gyllene åkrar. En helikopter snurrar, livet viskar att allt är bra. Några timmar senare landar jag i lingonriset. Beundrar. Drar efter andan. Njuter tystnaden. Kvällsmaten på mammas balkong gör dagen fulländad. En förunderlig stilla lycka i kroppen. Frid.

Av Annika Gelin - 2 september 2015 18:06

Jag som skällt över att vissa affärer har öppet jämt. Nu blev det min räddning. Eftersom dottern inte alltid orkar handla och regnet plötsligt stod som spön i backen stod vi där utan gummistövlar. Samvetet gnagde. Dålig förälder. Men jag vet att vi gör allt vi kan. Som att handla stövlar klockan 06.00 på morgonen. Tack för det! Men jag tycker fortfarande att det är synd om personalen.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards