Alla inlägg under april 2013

Av Annika Gelin - 30 april 2013 23:13

Den kyliga vårkvällen. Massan av längtande människor. Vårtal om att öppna sinnet, ta emot våren. De rödklädda bågskyttarna som tände brasan på flotten. Pampigt blås, en smäktande saxofon. Och så sångerna. Vårens sånger. Äntligen fick jag stå där och sjunga dem. Och vilken kör, vilken utsikt! Vilken kväll! Välkommen våren!

Av Annika Gelin - 30 april 2013 19:12

Repet är gjort, i hagel och regn! Men vad bryr jag mig om det! Väldigt speciellt att stå intill vårt stolta slott och sjunga ut mot Centralpalatset. Mäktigt! Och ikväll kommer det att vara uppehåll, bara så att ni vet!

Av Annika Gelin - 29 april 2013 23:27

Mössan är framme. Stämbanden i toppform. Ikväll repade jag med den stora slottskören. Äntligen ska jag få sjunga vårsångerna. Sköna maj, Vintern Ra och Under rönn och syren. Årets bästa dag, Valborgsmässoafton, när vi hälsar våren, är här!

Av Annika Gelin - 29 april 2013 23:20

Imorgon ska dotterns lag sälja kaffebröd vid det lokala Valborgsmässofirandet. Kärleksmums, kan det va nåt? Hoppas att de säljer som smör!

Av Annika Gelin - 28 april 2013 16:13

När jag ibland är på resande fot i jobbet packar jag alltid med mig joggingskorna. Det är en härlig känsla att ge sig ut tidigt och möta morgonen i en ny stad. I Malmö var det jag och sopgubbarna som var vakna. Och solen steg över stan. Kroppen vaknade och Annika var glad. En dusch och sen frukost. God start gör ofta en god dag!

Av Annika Gelin - 28 april 2013 15:56

Naturen är full av mystik, full av energi för den som förstår att gå ut och ta in den- och full av överraskningar. Ett träd där, en sten här. Och så en magisk stubbe!

Av Annika Gelin - 28 april 2013 15:40

Blå, blå, blå så långt ögat kunde nå...

Av Annika Gelin - 28 april 2013 15:37

Vilken kväll där i Skånes gröna rum! Fåglarna kvittrade, luften var ljum, gräset grönt och så alla blommorna...som magnolian. Ofattbar, sagolik, som näckrosor i trädet!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards