Alla inlägg under februari 2016

Av Annika Gelin - 18 februari 2016 20:49

Inte vilket hus som helst! NA-borgen, ett av stans riktmärken och mest kända byggnader. Nu är tidningsepoken förbi men huset står kvar, lika vackert som förut. Och nu blir det hotell! Klart man måste checka in i sin gamla arbetsplats nån gång och känns hur det känns att bo där! Häftigt tycker jag!

Av Annika Gelin - 16 februari 2016 22:29

Vissa dagar minns man alltid. Det här kommer att bli en sån dag. Ljuset från ovan. Tempot på jobbet. Väntan och oro kring ett ofött och kämpande barn. Knaket när dotterns tand släppte i käken. Glädjen när hon senare fick veta att det blir glasögon. Plinget i telefonen som visade den lilla flickan som kämpat i fyra dygn tillsammans med sin mamma. En sån dag!

Av Annika Gelin - 16 februari 2016 16:28

Nu återvänder det. Sköljer över oss vintertrötta nordbor. Det fantastiska, livgivande ljuset! Kroppen vaknar, känner, längtar efter mer vår!
Carin och jag tog en lunchpromenad igår. En nypa frisk luft, en dos ljus ordinerade vi oss själva. Sen gick jobbet som en dans!

Av Annika Gelin - 15 februari 2016 22:24

Solen väckte mig i lördags. Blev så glad, det var ju min födelsedag!?
Långpromenad blev det innan kalaset. Blev varmt firad av hela familjen!
Söndagens röjardag hos Britta berörde mig starkt. Tre systrar som bott tillsammans, vårdat varann och huset. Skött om sina saker, levt sina liv vinter, vår, sommar och höst. Önskar att jag lärt känna dig Britta. Tack för de lila, varma vantarna! Så varma och rejäla som du och dina systrar.

Av Annika Gelin - 9 februari 2016 22:21

Jag håller på att ömsa skinn nu. Det måste vara omvandlingen från sömnig vintermänniska till sprudlande vårkvinna som gör mig så trött. Kroppen vill inte kliva ur sängvärmen. Den säger "nej". Men med lite positivt tänkande och milt egenvåld så går det. Idag var det semlorna som lockade. Naturen som alltid smittar mig med sin uråldriga kraft är tyst nu. Den väntar också på solen.

Av Annika Gelin - 2 februari 2016 23:12

En ovanligt rolig dag! Lunch med Birgitta tillsammans med kollegorna, ett trevligt möte om ett för oss nytt verktyg för pressmeddelanden. Och sedan dagens tidning med Anders Erkmans artikel om min Örebrolåt. Fick med kopplingen till vår jubilerande klinik! Och några roliga bilder!? Dagen avslutades med soffmys med barnen framför Parneviks.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards