Alla inlägg under augusti 2014

Av Annika Gelin - 31 augusti 2014 20:34

Ibland blir man bara så trött. Så frustrerad, så ledsen över skuggorna som faller på vägen. Det är så svårt att se klart när man befinner sig imörkret. Jag önskar så att någon kunde svinga ett trollspö och lösa upp alla knutar som försvårar. Att en stark sol kunde tina upp det förfrusna. Att det ska bli mer utveckling istället för inveckling eller
avveckling. Men jag är ju bara en simpel liten människa som står maktlös? Att man ska bry sig så förbannat, till vilken nytta?

Av Annika Gelin - 30 augusti 2014 17:57

En del säger guldstund. Jag kallar det smultronstund. Tid att umgås förälder och barn. Att göra nåt kul. Prata om livet. Skratta. Såna stunder man samlar som smultron på ett strå. Igår såg vi på bio,mamma, Frida,jag och Annelie. Det var premiär på Medicinen med Helena Bergström i huvudrollen. Vi hade laddat med godis, vi var förväntansfulla. Premiär liksom, och en fin sensommarkväll. Efteråt var vi överens. Lite långsamt ibland, lite kul, bra skådisar och ett gott budskap. Trevligt helt enkelt! Idag åkte Frida och jag till Nora. Vi var två små gummor som ville gå på marken. Bokfynd och fika var vårt mål- och så päronnougaten förstås! Vi hade spanat in kaffestugan vid sjön. Utsikten ville vi åt. Men min kloka dotter backade när hon såg kön och priserna.
- Vi går tillbaka dit vi var, sa hon!
Och så gjorde vi det, till en anspråkslös kaffeservering och bokloppis intill. Så mysigt och billigt under dignande äppleträd! Ibland ska man bara leta bortom hörnet så öppnas en ny möjlighet!

Av Annika Gelin - 26 augusti 2014 22:51

Vi tog bilen till joggingspåret idag. Då såg jag den. Himlen med den vackraste regnbåge jag sett! Jag log stort. Tänkte på min vän som vi tagit ett sista farväl av idag. En sprakande färgstark kvinna, en varm och livsbejakande sådan. En personlighet med karisma. Jag saknar dig redan, Nina. Du visade prov på stort mod och integritet, du gjorde vad du kunde för att få ett gott liv och du hade gnistan brinnande in i det sista. Nu lyser du upp himlen för oss här nere på marken.

Av Annika Gelin - 26 augusti 2014 17:16

Det är väldigt speciellt att ha systrar! Det är nåt särdeles extra att få vara en. Bandet vi har är unikt och fantastiskt. Idag fyller min ena syster yster år. Hon är extraordinär och för mig så kär, underbara Åsa!

Av Annika Gelin - 25 augusti 2014 22:34

Det är sommar, sensommar! Gjorde misstaget att ta tröja imorse. Höll på att svettas ihjäl! Med sandaler på fötterna och bara ben blir hjärnan klarare. Dagarna är behagliga, kvällarna något svalare. Men vilken frisk luft att andas! Och så härligt det är på cykelturen eller joggingrundan. I skogen är det underbart! Ett lugn som sprider sig överallt när heta, hetsiga juli blev mustiga augusti. Sammetsögda kvällar, mörkögda nätter.

Av Annika Gelin - 24 augusti 2014 22:56

Ja, så var helgen slut! Men det gör inget för den har bjudit på en fin kompott. Några löpturer, ett 50-årsjubileum i idrottsföreningen och en kräftskiva. Men dagens trädgårdsröj och omflyttning i mammas TV-rum var det roligaste! Det blev ju så bra!

Av Annika Gelin - 22 augusti 2014 08:17

Som stjärnor på himlavalvet en kallhamrad vinterkväll. Eller som orangesprakande rönnbär mot en snövit björkstam. Så lyser de inom oss, våra älskade som gått bort. De var tvungna att ge sig av men de finns med oss, alltid. Det är skönt att sitta och prata. Bara den som har en egen sorg förstår på riktigt. Som i dikten jag skrev för länge sedan"
" Att sitta tillsammans och minnas dig med någon som har lika minnen
Att tillsammans plocka en bukett från det bästa och mesta från dina ängar
blir vackert
Som att sitta i mörkret och smeka en sten vi inte ser
blir känsel av dig"

Av Annika Gelin - 20 augusti 2014 19:48

Det är den 20 augusti och i min hjärna är det jul! Jag gläder mig, jag gottar mig så mycket jag kan, för glada tankar det behöver vi sannerligen många! Varför så glad? Jo, det blir en maxad musikjul i år! ÄNTLIGEN ska vi i Glöd sätta upp vår julshow! Åh, vad galet kul vi ska ha! Manuset är klart och premiär blir det den 6 december på Folkets hus i Kumla. Den 7 har vi nöjet att få återvända till hembygden. Då blir det vår traditionella julkonsert i Svennevads kyrka. Ifjol höll vi på att svimma av när vi skred in i den överfulla kyrkan. Hur blir det i år, tro? Helgen därpå, den 12 och 13 december, showar vi vidare på Sparbanksbörsen i Fjugesta. Jösses, vilken jul!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards