Alla inlägg den 23 november 2013

Av Annika Gelin - 23 november 2013 17:41

Det blev en riktigt hyfsad fredag och jag fick tom skratta gott- och det var till stor del Theas förtjänst. Ja, jag har haft så ont i kroppen denna vecka. Sorgen sätter sig i kroppen och gör ont, ont i spända muskler överallt. Så jag sökte desperat på nätet efter en massagetid. Upptaget överallt, tom på Massageakademin där de utbildar nya massörer. Tyvärr. Men då hittade jag henne. Theas thaimassage på norr. Steg in i en liten lokal översållad med tavlor och andra prylar från Asien. En liten thailändska bakom disken, Thea log glatt mot mig. Sen visade hon in mig till en madrass längst in omgiven av aprikos o rosa skynken, på hyllorna oljor. Ok, av med de flesta kläderna och på mage på madrassen som Thea sa. Lite spännande, skulle det vara annorlunda mot en svensk, klassisk massage? Jotack. Plötsligt hade jag en thailändska på ryggen. Hon klättrade upp och satte sig i position på mina lår, sen började hon massera ryggen. Fick bita ihop för att inte börja asgarva, jag blev så himla paff! Inte varje dag man har en thailändska över sig!
- Är ja for tong???? Inte var det lätt att hålla sig då heller. Men Thea visade sig vara riktigt duktig. Med kraftfulla händer knådade hon ur spänningarna. Ont gjorde det, särskilt på benen, och hon tyckte att jag var mer spänd än många. Efteråt kändes jag lätt som en fjäder. Satte mig i bilen och drack kaffet i termosen och kunde inte sluta le åt den dråpliga situationen. Dessutom var Thea en riktigt pratglad kvinna som berättade om sitt liv och nynnade på thailändska sånger i takt med knådandet. Synd att jag bara förstod vartannat ord. Men det var bara att humma med. Helt klart en annorlunda upplevelse som fyllde på med energi!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards