Alla inlägg under september 2013

Av Annika Gelin - 29 september 2013 20:41

Det tog ett antal timmar. Men nu är vår jasmin- eller schersmin- urklippt och nedklippt. Hoppas nu på att det kommer nya och friska grenar, ny grönska om ett tag. Vii sparade en bit för att fåglarna ska ha någonstans att sitta och knapra i vinter. En höstdag i trädgården, två lass med grannens kärra. Sen äpplekaka med kaffe på altanen. Trivsamt!

Av Annika Gelin - 29 september 2013 20:31

Ibland smälter ögat. Trots att jag gillar den sunda maten och livsstilen kunde jag inte motstå en sådan här igår. Men är det kalas så är det. Sockersött!

Av Annika Gelin - 27 september 2013 16:50

Min kropp ber om mer rörelse. Den är försummad och nu har jag tid att lägga på att svettas. Dagens morgonpass var friskt och skönt. Jogging i höstluft är fredagsgodis på riktigt! Nya hantlarna är ett bra komplement och lite styrka. Nu blir det choklad på soffan!

Av Annika Gelin - 27 september 2013 16:39

Igår var det en särskild dag för alla fotbollsentusiaster. Nya FIFA tvspelet släpptes. Hade lovat sonen att vara i butiken när de öppnade kl 10. Och döm om min förvåning, där ringlade en lång kö! Män och kvinnor i alla åldrar väntade spänt på att klockan skulle slå exakt tio. På slaget öppnades dörrarna och folk började springa! Jag med, för tänk om de skulle ta slut! Men jag hann fram! Snacka om nördarnas paradis! Men sonen, han var lycklig!

Av Annika Gelin - 26 september 2013 19:08

Vi tog en tur till barndomens by idag, dotra och jag. Hälsade på faster Ann-Marie i hennes mysiga hus. Fick träffa katterna och sitta i hennes blommande uterum och fika. Pratade om livet och åt av en nybakad äpplekaka. Sen tröttnade dottern och fick spela på telefonen när faster och jag pratade klart. Nu har vi nyskördade grönsaker från hennes växthus att festa på. Och en god pratstund i tanken! Tack!

Av Annika Gelin - 24 september 2013 21:50

Vår dotter har en annorlunda hjärna. Ett annat sätt att ta in världen på. Vi försöker på olika sätt stötta henne att utvecklas och må så bra som möjligt. Att röra på sig är lördagsgodis för hjärncellerna. De älskar syret i frisk skogsluft. Jag älskar doften av höstens skog- och jag älskar henne som joggade bredvid mig.

Av Annika Gelin - 24 september 2013 10:22

Tycker att det är något alldeles extra med morgonens syre. Vill gärna få ner det i lungorna, och få extra aptit till kaffet. Därför tog jag en tur med cykeln idag också. Vem vet vad som väntar bortom kröken. Höstlandskapet är vilsamt och vackert. Vitaminer för ögat.

Av Annika Gelin - 23 september 2013 20:58

Tänk vad en cykeltur kan vara skön! Mild kvällssol, klar och kylig luft. Syredos i lungorna. Darlingen, dottern och jag. Nöta, nöta och nu sitter det. Vi susade fram genom skogen, längs gyllene åkrar. Löven börjar spraka, hösten är här! Och så fick vi handlat. Mjölk, lax och potatismjöl med mera. Nu kan jag göra äpplekräm!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards