Alla inlägg under augusti 2012

Av Annika Gelin - 31 augusti 2012 19:40

 

Lunchade häromdagen. Jamen, det gör jag ju varje dag - men den här lunchen var speciell. Det var mina gamla pluggkompisar som träffades. När vi läste på Informationslinjen tillbringade vi nästan all tid ihop under tre år.

Sen kom livet emellan. Nu ses vi inte så ofta. Men när vi väl gör det så finns det en hel del att prata om. Det är sköna bönor, kloka tjejer. Mitt-i-livet-kvinnor. Vi är i den fasen av livet när man måste vara ärlig mot sitt hjärta.

Så känner i alla fall jag. Drömmar, behov, tankar om vem jag är och vad jag vill går inte längre att bortse ifrån, de har liksom sprungit ikapp. Mitt-i-livet-kvinnor har hunnit skaffa sig erfarenhet men är ändå fortfarande hungriga på livet. För min del är jag inte lika hungrig på prestation, är mer inne på relation. Tycker att det börjar utkristallisera sig vad som verkligen är viktigt här i livet. Mitt-livs-tiden kanske är den bästa, vad tycker ni andra som är där med mig?

Av Annika Gelin - 30 augusti 2012 14:49

 

Vad är ditt fokus? Vad zoomar du in? Regnet som öser ner - eller solen som tittar fram ibland, trots allt?

Vad hamnar i ditt blickfång? Gräsmattan som du inte hunnit klippa - eller maskrosorna som lyser gula?

Vilka tankar matar du din hjärna med? Mörka, grå "jag-duger-inte"tankar - eller är det lätta och ljusa "good-enough?" tankar? Prova att vara uppmärksam på ditt fokus en hel dag - eller kanske en vecka - och se vad du ser!

Av Annika Gelin - 29 augusti 2012 19:20

 

Ja, nu kör vi igen! Fram med fransar och lösbröst, klänningar och mikrofoner. På lördag smäller det på Sparbanksbörsen i Fjugesta kl 19. Då showar vi loss med "Glödhett - tidernas sångerskor". Jag behöver väl inte säga hur kul det ska bli! Revygänget i Lekeberg med Gunilla Pihlblad i spetsen är så proffsiga och trevliga och tar hand om oss så väl. Det gäller bara att inte glömma svarta strumpbyxor - och helst inte sminket heller. VardagsAnnika behöver lite hjälp på traven för att förvandla till showAnnika. Det är liksom inte bara lite mascara och sen åker vi, nej här pratar vi om lager-på-lagerprincipen och överdrivna linjer. På scenen gäller det att ta ut svängarna. Och syrran, jag lovar att inte trampa dig med min sylvassa klack som på repet. Det gjorde ont! 

Av Annika Gelin - 29 augusti 2012 06:26

 

När kvällen kom och dimman föll kändes det som om vi alla var med i en saga. Eldarna sprakade, vi samlades runt eldplatsen och språkade. En magisk kväll! 

Av Annika Gelin - 29 augusti 2012 06:21

 

Han är ett med sin gitarr. Under kvällen fick vi återigen bevis för att vi har världens bästa och trevligaste gitarrist.

Anders med sin sköna Annika. 

Av Annika Gelin - 29 augusti 2012 06:17

 

Hon heter Maria. Men är förvillande lik Rebecka i Ivanhoe. Så vacker att man tappar andan!

Av Annika Gelin - 26 augusti 2012 19:39

 

Lady Lena af Södra Bro med sin kärleksfulla gam Anders.

Av Annika Gelin - 26 augusti 2012 19:35

 

En rövarbrud och tvenne ladies ville vara med på festen. Är det inte lady Rebecka till höger? 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards