Alla inlägg under augusti 2016

Av Annika Gelin - 30 augusti 2016 20:08

Regn. Höst. Skolstart. Första dagen på socionomutbildningen. Märklig känsla att befinna sig på sin gamla skola i en ny utbildning. Ett nytt varv.
Mest unga människor. Någon lika ung som jag. Tusen frågor och inga svar. En dag i taget.

Av Annika Gelin - 29 augusti 2016 23:16

Vilket bröllop! Solen sken, brudparet strålade och en fullblodspianist kompade mig vid flygeln i den fantastiskt vackra Waxholms kyrka.
Festen var ösig, talen roliga och maten suveränt god. Kvällen under stjärnhimlen med min älskling under det stora upplysta trädet var en bonus.

Av Annika Gelin - 24 augusti 2016 19:46

Hon är en riktig vän. Någon jag kan vända mig till närsomhelst och säga vad som helst till. Hon känner mig med alla mina sidor och tycker om mig precis som jag är. Idag, denna märkliga sista dag på Arbets- och miljömedicin bjöd hon ut mig på lunch till Naturens eget hus. Sen tog vi en fikapromenad längs rynningeviken. Tack, Carin, vad det betyder för mig att du finns!

Av Annika Gelin - 19 augusti 2016 16:25

Äntligen fredag! Pustar ut på min altan efter en produktiv hemmajobbardag. Luften vibrerar av nya möjligheter- och ångest inför det nya. Skolstartstider för barnen. Och för mig. Socionomprogrammet. Spännande! Krävande! Tvåbarnsmamma är jag och kommer alltid att vara. Autismföräldraskapet innebär en halvtidstjänst i tid. Så är det att vara spårläggare till ett barn med NPF. Autismmammor drabbas i medeltal av tre utmattningsdepressioner under sin livstid. Det är statistik jag har att spela med. Vill må bra, sjunga och utvecklas. Vill vara en bra mamma, partner och vän. En dotter och syster att räkna med. Ekvationen är svår. Vi får se var jag hamnar. Vilket spår det blir.

Av Annika Gelin - 18 augusti 2016 09:30

Det är viktigt med vänner. Att få utbyta ord om livet med några som vet vem man är och som tycker om en som man är. Häromdagen hade vi en väldigt mysig eftermiddag, vännerna från studietiden och jag. I het och gassande sol uppdaterade vi oss om läget i varandras liv. Solmarinerad och glad cyklade vi hem!

Av Annika Gelin - 18 augusti 2016 09:26

Längtar alltid efter bryggan.
Vågorna som slår mot träet, vattnet som omsluter min kropp när jag simmar ut i näckrosorna. Låta dropparna rinna av när jag dricker den första koppen kaffe. I en energikrävande vardag är min brygga det ställe där jag får vila tanken. Så när längtan tog överhanden i söndags och solen sken tog jag cykeln och drog. Ingen bil hemma men det blev en härlig resa genom guldgula fält i sensommaren. Bada, bada, bada, läsa och dricka kaffe. Bästa receptet för att ladda batterierna.

Av Annika Gelin - 10 augusti 2016 19:04

Nej! Jag är inte redo för hösten än!
De kyliga vindarna får gärna försvinna bort och solen spricka fram bakom molnen. Jag vill ha sensommarvärmen dansande på huden när jag doppar mig i augusti.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards