Alla inlägg under september 2016

Av Annika Gelin - 27 september 2016 22:37

Upp och ned, ned och upp. Så går det i livets berg- och dalbana.
Idag hände några trista saker på förmiddagen som drog ur energin jag hade. Hade bokat in en god vän på lunch och hon hade några glada nyheter som gjorde mig glad. Eftermiddagen kom med strul som följdes av ett intressant samtal mellan oss föräldrar till barn med autismspektrumtillstånd. Det går upp och det går ned och det gäller att hänga med i svängarna utan att hänga upp sig på motgångar och hinder. Leta alltid efter ljusstrimmorna i det grå, de finns! Det finns alltid blommor som lyser upp din värld.

Av Annika Gelin - 21 september 2016 22:35

Livet. Så förunderligt, fantastiskt och förbryllande. Jag förstår mer och mer av vägen under stjärnhimlen, och samtidigt begriper jag så lite. Mina ledstjärnor lyser vägen där jag går och det sjunger inombords. Som en vattendroppe som skimrar på en brygga. Hur håller den ihop sig själv?
Genom en särskild kraft, en naturlag. Den är skapad till att vara den droppen och inget annat. Det är det stora, att få vara det man är skapad till, att få göra det man måste är att göra det man vill!

Av Annika Gelin - 18 september 2016 19:53

Det är nyttigt att ha ont. Man inser hur lycklig man är annars smärtfria dagar.
Det är ovant också och det tar på krafterna. Men idag blev medicinen en utflykt till pärlan Nora. En god kopp kaffe och en gratis dajm kryddade matchen sonen dömde rätt bra. De små lyckorna, det är de man ska räkna. En stund äpplenoskokande på kvällskvisten gjorde mig lite gladare. Nu behövs nog inga alvedon till natten. Och imorgon ska massören få knåda min brännande axel så får vi se. Vi gör nya försök med livet imorgon.

Av Annika Gelin - 8 september 2016 12:01

Kroppen är glad, känns lätt. Sinnet är ljust och fräscht. Det bubblar inuti. Jag tror på mig själv och jag tror på framtiden. Hela jag är med. Nu äntligen! Jag tror på det kreativa som vill ut, jag tror på att det finns en värld därute som behöver precis en sådan person som jag. Och jag tror på mesta, möjliga bad stärker själen som så lätt kläms i den här hårda världen.

Av Annika Gelin - 6 september 2016 21:11

Det finns olika sätt att vårda kärleken.
Ett av våra är att åka och doppa oss i en sjö. Vi njuter av resan dit, småpratar, skojar om hur många som vill trängas med oss på sensommarstranden och hur skönt det ska bli att kliva ned i vattnet. Friskt och stärkande och nästan gratis!

Av Annika Gelin - 6 september 2016 21:08

Det är viktigt att följa sin inre kompass. Det är viktigt, den finns där och talar till dig. Kroppen vet om du frågar. Lyssna på känslan den ger.
Ibland finns flera alternativ, och svaret är inte glasklart. Då behöver det få växa fram. Mogna sakta dag för dag.
Min stig har inte varit spikrak. Men jag har blivit starkare för varje krok längs vägen. Kaffet hjälper mig att njuta små stunder och pausa när hjärnan är full.

Av Annika Gelin - 2 september 2016 14:18

Vad är viktigast i livet?
Var ska jag lägga mitt fokus?
Hur mycket energi har jag och vad ska det räcka till?
I vad mår jag bäst?
Frågor som snurrar i mitt huvud varje dag nu.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards