Alla inlägg under juni 2014

Av Annika Gelin - 30 juni 2014 23:35

Tänk att kroppens rörelse kan få själen att lyfta! Två dagar i rad har jag trotsat regnet och gett mig ut. I syrestinnluft, i grönskan, i naturens famn. I lördags en ensam tur, igår en tvåsam mil. Vi klarade det, kroppen höll. Joggingen är alltid den bästa medicinen mot allt! Det rensar ut systemet och bygger nytt. Jag känner mig alltid snyggare, gladare och starkare. Längtar efter nästa runda!

Av Annika Gelin - 29 juni 2014 23:59

Närvi satt och skulle mumsa på hamburgare på cupen idag dök de upp från alla håll. Suktade efter smulor. Tjattrade. Ja, visst är det gott med lunch!

Av Annika Gelin - 27 juni 2014 20:28

Darlingen frågade om vi ville bli med till Uppsala och vi hängde på. Det blev en somrig dag längs Fyrisån med några fynd och fika på Ofvandahls. Det bästa tyckte Frida var att tända ljus i domkyrkan. Nu brinner där fyra ljus för tre snälla, fina män i vår närhet som lämnat oss de senaste halvåret- och så ett ljus för Bea, Mariebergsskolans klippa som lämnade oss förra helgen.

Av Annika Gelin - 27 juni 2014 20:22

Vi skulle grilla kyckling när grannen frågade om de fick vara med. De ville slippa falukorven. Plötsligt blev en vanlig torsdag en fest med gott och blandat från två kylskåp. Kvällen slutade med en vildsint kubbturnering med musik till. Goda grannar ger ett gott och guldkantat liv!

Av Annika Gelin - 27 juni 2014 10:13

Att sjunga tillsammans med andra hör till den svenska sommaren. Att brista ut i sång i en finstämd visa eller en populär dänga är lika somrigt som jordgubbar, sill och potäter. Jag erkänner att jag gillar det! Nu är allsångsprogrammen igång på TV också, Lotta på Liseberg och Petra på Skansen. Lotta är en glad och enkel skit som är som vem som helst. Har alltid gillat henne. Petra gjorde en grymt bra insats i premiären. Säkert och lättsamt guidade hon oss genom timmen i den tjusigaste blåsan vi sett på den scenen. Och som hon sjöng!
Den som däremot gjorde bort sig var Loa Falkman. På bästa sändningstid kallade han henne för "dum i huvudet" för att hon ställde en berättigad fråga om varför opera är svårt att förstå. Det manliga egot blåste upp sig igen! Men reaktionerna på sociala medier lät inte vänta på sig. Heja Petra, du äger!
Nu ser jag fram emot när vi Glödtjejer ska leda allsång på sommarkonserten den 17 augusti i Åkerby!

Av Annika Gelin - 26 juni 2014 15:35

Jag har nog alltid försökt vara duktig. Det är ett sånt där mönster som sitter hårt. Strävat efter att prestera. Visst. Det har lönat sig. Hårt arbete gör ofta det. På senare år har jag ändrat tankesätt. Försökt byta spår i hjärnan. Vara snällare mot mig själv, tänka klokare, hushålla med min unika och dyrbara hjärnkraft. Så kom den stora sorgen och knackade på dörren. Nu har det gått ett drygt halvår sen pappa lämnade jordeytan. Jag har fortfarande sorg, men min hjärna har inte förstått riktigt. Den frågar sig varje dag- vart tog glädjen vägen? Jag ler och skrattar ofta men inuti ligger tårarna på lut hela tiden. Jag vänder ansiktet mot solen men inuti ligger frosten kvar som ett täcke över hjärtat.

Av Annika Gelin - 26 juni 2014 09:07

Var är din sommar? Finns den bland rosorna och jasminbusken i din trädgård? Eller i TV-soffan där du frossar i fotbollsfesten? Kanske på balkongen när du stannar upp inför sommarpratarnas berättelser om livet?
Har du stannat upp och lyssnat på fåglarna som sjunger i arla morgonstund? Har du låtit kroppen sjunka ned i en sjö? Stillat sig i vattnet? Var hittar du din sommar? Känns den i kroppen? Har du smakat på den än?

Av Annika Gelin - 26 juni 2014 09:07

Var är din sommar? Finns den bland rosorna och jasminbusken i din trädgård? Eller i TV-soffan där du frossar i fotbollsfesten? Kanske på balkongen när du stannar upp inför sommarpratarnas berättelser om livet?
Har du stannat upp och lyssnat på fåglarna som sjunger i arla morgonstund? Har du låtit kroppen sjunka ned i en sjö? Stillat sig i vattnet? Var hittar du din sommar? Känns den i kroppen? Har du smakat på den än?

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards