Alla inlägg under juni 2015

Av Annika Gelin - 27 juni 2015 18:55

Vi var på konsert igår. Diggiloo. Hot-shotartisternas sommarcirkus nr 1. Brukar inte vilja gå på dylika tillställningar eftersom jag blir så sångsugen och det skulle inte uppskattas om jag rusade upp på scenen. Men igår kände jag inte så, det blev en väldigt trevlig kväll och sommaren tittade fram som en oväntad bonus. Artisterna då? Skötte de sig? Jomenvisst. Andreas Johnson har nåt extra och lockar fram en sugande känsla i maggropen när han flyger runt på scenen i "Glorious". Jessica Andersson är den svenska blondinen "girl-next-door" som går hem särskilt hos killarna. Men jag saknar det riktiga rivet i röst och uttryck. Perrelli, glamourpinglan kan jag inte med. Helena Paparizou, grekiskan med artistnamnet nr 1 vet vart skåpet ska stå. Den som jag tog till mig och blev berörd av allra mest är Hanna Hedlund. Hon är äkta, hon har självdistans och lite riv i rösten. Hennes duett i "Skymtar för en stund" med sambon Martin "snällhunken" Stenmark var en av kvällens höjdpunkter. Björn Kjellman gav oss många glada skratt i sin klockrena imitation av människors dialekter riket runt. Och en särskild och gratis underhållning stod den glada och blåklädda man för som jazzade loss med egna moves stående mitt i publikhavet, såpass att vi glömde vad som hände på scenen.
Dagen idag bjöd på ett morgondopp i Vättern med en trasig stege, en tur upp till Omberg, en titt in i ett excentriskt värdshus och en promenad inne i Vadstena. Boost för alla sinnen!

Av Annika Gelin - 26 juni 2015 10:25

Rätt som det är tar det slut. Jag har kört på länge, bara gjort och gett. Då tar det stopp. Kroppen ger signal om att stanna. Den är som vanligt klokare en knoppen. Om jag slarvar med återhämtningen mår jag därefter. Enkel matematik. Nu har jag fyllapå dagar. Altanstunder. Läser. Lyssnar på radio. Trallar musik. Träffar goda vännen. Dricker kaffe i naturen. Joggar. Bara sitter och lyssnar på fåglarnas kvitter. Stressar INTE. Laddar batteriet. Rensar hjärnan. Använder naturens enorma kraftstation och tar in i mina celler. Jag blir levande igen. Lugn och hel.

Av Annika Gelin - 18 juni 2015 22:23

Ibland önskar jag att livet vore lite mindre kamp och mer vila. Att mina nära och käras bekymmer skulle lätta och att en oväntad sol skulle spricka ut där molnen hopats under så lång tid.
Att vi i vår familj kunde få mer avlastning och få slappna av då och då. Men livet ser inte ut så för oss. Det är bara att kämpa vidare. Ta hand om sig så gott det går och ha tillit till livet och framtiden.

Av Annika Gelin - 18 juni 2015 22:10

Release igår i Wadköping! Teaterladan som förra gången Modiga Rut släppte en barnbok var julpyntad hade nu klätts i mer somrigt äppeltema. Lena och Sofia bjöd på låtar ur föreställningen och var som vanligt så färgglada och sprudlade av författarkreativitet. Så kul! Sicken bokfest!

Av Annika Gelin - 17 juni 2015 20:47

Hon är rolig, skarp och full i sjutton. Bims heter hon men kallas Loppistanten eftersom hon älskar gamla saker som på ett finare språk kallas vintage. Kalla det vad du vill, men om du vill fynda i sommar åker du till Björkhults loppis på Kvarnvägen 3 i Garphyttan. Där finns allt du inte visste att du behövde och lite till! Och om du inte hittar något kan du alltid prata med Bims så flyger tiden iväg!
Jag har varit där och fyndat och jag åker dit i sommar, det kan du tro!

Av Annika Gelin - 11 juni 2015 14:03

Åh, dessa junidagar! De ska plockas och njutas som smultron på ett strå! Så mycket sommar! Så grönt! Och alla blommor! Det är syrenernas prunkande tid, det är förväntan och ungdomens hopp i dofterna längs vägkanten. Senaste veckan har varit hektisk. Skolavslutning, tandläkarbesök och jobb. Fridas avslutning i måndags blev en härlig kväll i solskenets och sångens tecken. Hon och Julius skötte sin uppgift med bravur. Igår firade vi sonens sommarlov med en middag på Harrys. Mysigt! Idag ville vi se kusinens avslutning med Karl Johansskolan. Vilken sångfest! Solen gassade över en stadspark full av familjer och skolbarn. Kunde inte hålla tårarna borta under Idas sommarvisa, det var så fint! Nu sitter jag på altanen resten av dagen. Dottern får vila och jag luktar på blommorna.

Av Annika Gelin - 3 juni 2015 22:37

Ganska utblåst i skallen efter en dag full av livsberättelser. Människoöden. Svårigheter som de vänt till något positivt. Just ja, jag är en av dem. Fem minuter var fick vi. Fem minuter, en tårtbit var skulle vi bjuda på. Jag bjussade på en sång och lite snack från föreläsningens början. Efter middagen kände jag ett stort behovav att komma ut i den friska luften. Sigtuna är syrenernas stad- och nu blommar de! Imorgon kommer ett högtryck in, det har de lovat!

Av Annika Gelin - 2 juni 2015 22:52

De senaste dagarna har jag njutit så. Av familjen, av vänner och av livet i stort och smått. I helgen som gick hade jag en del att stå i. Men det var kärt besvär. Mysig fredagslunch med trogen gammal vän inledde. En springrunda med darlingen i klorofyllgrön skog fyllde mig med naturens kraft. Hemma igen hamnade vi på nya grannarnas altan. Sen kom de till oss. Spontana träffar är så trevliga! Lördagen blev minst lika mysig. Diabildskväll med nära vänner, vilken höjdare! Många glada skratt, särskilt åt oss vuxna som såg så unga ut! Söndagen blev peaken på kalasandet. Dottern sjöng solo i kyrkan och satte den ljusa tonen på resten av Mors dag. Och igår kväll en underbart kulig Glödövning. Jag är så glad för alla fina upplevelser som gett mig så mycket energi!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards