Alla inlägg under november 2014

Av Annika Gelin - 30 november 2014 23:25

Hoppas du har en fin och mysig advent! Själv har jag haft den lugnaste adventshelgen på många år. Bara tagit det piano och varvat ned. Lite jogging och en cykeltur men annars vilat. Kroppen tackar mig, den behövde det! Och som pricken över i, feelgoodfilmer på Tv3. Bridget Jones i fredags och The holiday igår. Ikväll Love actually men det krockade med den nya, svenska serien Blå ögon på TV1 så den favoritfilmen sparar vi till jul.

Av Annika Gelin - 26 november 2014 22:39

Kan man få fira lite efter en underbar dag och kväll? Ja, det går för sig! Dottern tyckte att jag såg ut som en "olycklig tant" i NA- reportaget och vem är väl jag då att säga emot? Men ikväll är det en lycklig tant som dricker lite glögg och landar lite efter premiärföreläsningen. Ca 40 pers hade gjort sig besväret att komma och lyssna på mig- och det blev både skratt och tårar under en och en halv timme som kändes som en kvart. Det kändes väldigt tryggt att ha klippan Magnus med sig under den musikaliska resan. Helt klart var det långt mycket roligare än jag förväntat mig och detta vill jag absolut göra om. Nu ska det bli spännande att läsa utvärderingarna!

Av Annika Gelin - 25 november 2014 06:54

Det är väldigt mörkt nu. Det frestar på kropp och själ. Naturen hjälper oss inte med att fylla på energi lika naturligt som i mars- april. Så vad kan vi göra? Vara försiktiga med gnället, spara på energin och tända ljusen inne och ute. December, snart får vi välkomna dig! Hyacinternas tid!

Av Annika Gelin - 18 november 2014 21:52

Kroppen vill gå i ide. Men när novembers stora mörker kommer över oss mår själen gott av lite socialt. Sköna samtal, softa fikastunder och skrattstinna sångrep. Tända ljus både inne och ute, det kan vi kosta på oss nu fast att advent dröjer några dagar. Bygga upp förväntan före, det behöver vi!

Av Annika Gelin - 18 november 2014 21:52

Kroppen vill gå i ide. Men när novembers stora mörker kommer över oss mår själen gott av lite socialt. Sköna samtal, softa fikastunder och skrattstinna sångrep. Tända ljus både inne och ute, det kan vi kosta på oss nu fast att advent dröjer några dagar. Bygga upp förväntan före, det behöver vi!

Av Annika Gelin - 13 november 2014 00:33

Annonssnack och konferensförberedelser, textkorrektur och mailväxlingar. Intervju med slaktare, öva Europaläxa och glosor, laga mat, skjutsa till kör och handla nötter till mera plugg. Vissa dagar känns oändliga och går samtidigt i ett rasande tempo. Idag blev lunchen en skön paus, ett break i ruschen. I novemberlugn natur satt vi, mamma och jag, i Sommarros värdshus och lät oss stillas av en rofylld atmosfär. Mustig köttgryta med timjanspotatis, det smakade. Kladdkaka till
Kaffet också. Soft stund!

Av Annika Gelin - 11 november 2014 23:25

Vi testade de fina röda fodralen ikväll. Så snygga vi kommer bli! Men ack så korta de var! Anna-Malin skrattade så hon höll på att ramla av stolen. Så skönt att pigga upp sig med lite stämsång i novembermörkret.

Av Annika Gelin - 6 november 2014 23:18

Har haft en bra dag och en alldeles underbar kväll med bad i badtunna, bastu, bad i Vättern, magdans, finsk tango och allsång. Härliga arbetskamrater, tack!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards