Alla inlägg under oktober 2013

Av Annika Gelin - 13 oktober 2013 14:22

Morgonen med Kristian i örat. Hans budskap att fånga dagen. Ta tillvara på livet. Älska mer. Det gick rakt in i hjärtat.

Av Annika Gelin - 12 oktober 2013 00:02

Han är död men kommer att leva länge i våra hjärtan. Kristian Gidlund, trummisen och bloggaren som skrev sig rakt in i våra själars innersta vrå. Blottade sitt liv, som en nödraket på väg mot himlen med en magcancer som var definitiv och elak. Jag har velat lyssna på hans sommarprogram länge. Imorse, en sagolikt vacker oktobermorgon med en sanslös sol som strålade genom det gyllene lövverket, blev det av. Jag tog sällskap med Kristian på morgonpromenaden. Lyssnade, grät, log, tog in. Vilket språk, vilket budskap och vilken ton!m En morgonpromenad att minnas. Fick inte höra slutet för arbetskamraten ringde. Men jag tar det en annan vacker morgon. Budskapet hade jag redan smält. Livet är en underbar gåva. Ta vara på ditt unika liv!

Av Annika Gelin - 10 oktober 2013 22:21

Stämning. Skratt. Galenskap. En vanlig Glödövning med andra ord. Mysigt, varmt och energigivande! Ideerna lyser upp mörkret. Vi kommer inte att genomlida oktober och november, tvärtom! Vilket julprogram, det blir ju riktigt bra!

Av Annika Gelin - 10 oktober 2013 22:15

Idag är det den 10 oktober. Farmors födelsedag. Hon bor däruppe i himlen sen några år. Sommarens sista ros plockade vi alltid till henne. Ikväll har jag firat henne på mitt sätt. Hon fanns i mina tankar ikväll när vi sjöng O helga natt med Glödtjejerna. Och i min rabatt prunkar hennes rosor.

Av Annika Gelin - 10 oktober 2013 15:00

Om du tittar ut ser du en symfoni av färg. Apelsinorange, citrongult och pepparkaksbrunt i trädens grenverk. Kanske regnar det. Droppar i vattenpölarna. Vinden rasslar som en orm bland löven, de singlar mot marken. Känner du i kroppen ett ökat behov av sömn? Är du tröttare och vill krypa under filten? Gör det. Vi är gjorda för att följa årstiderna. Lägg dig. Slut ögonen. Lyssna på regndropparna som dripplar och dropplar därute. Slappna av.

Av Annika Gelin - 9 oktober 2013 14:16

Tror att jag kommer att se tillbaka på den här hösten som en positiv paus. Ett andningshål. En vändpunkt. Tror att den här svackan har en mening trots allt. Det tuffa vi går igenom leder oss in i något nytt. Men därifrån till att känna glädje och energi varje dag är steget långt. Just idag är jag trött. Just nu mest frustrerad. Det får vara en sån dag. Det är som det är. Jag är ju ingen maskin, utan en människa. Och människor reagerar. Det är ju mänskligt. Såna dagar är det bara att göra nåt för att skifta fokus. Vila. Äta äpple. Det vänder

Av Annika Gelin - 8 oktober 2013 22:00

Ligger på sängen och lyssnar på regnet. Det har varit en blandad dag med dotterns stukade nos, försök till dockhusbygge, vårdcentralbesök och fotbollsträningar. Kvällens föreläsning om magiska möten som chefen och jag skulle höra blev inställd pga ryggskott. Det blev en fika istället, en pratstund i lugn och ro. Känns bra. Att vara ute nu är magiskt. Femton grader varmt och träd som blossar. En färgsymfoni!

Av Annika Gelin - 8 oktober 2013 04:25

En del dagar är händelserika, så kan man säga. Den här dagen har tröttat ut mig, men bjudit på positiva möten, djupa samtal och glada skratt. En och annan överraskning fick jag med mig.
Helt klart en dag som kan betyda något för framtiden.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards