Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Annika Gelin - 22 oktober 2013 15:48

Funderar mycket över livets stora frågor just nu. Det senaste årets händelser har satt saker och ting på sin spets. Vad är meningen med mitt liv? Vad ska jag bidra med, satsa på som gör skillnad? Säkert många systrar och bröder som går i samma tankar, det hör ihop med medelålderns fas. Men inte desto mindre viktigt. Jag söker svar på frågan, jag måste få svar. Måste känna inspiration.

Av Annika Gelin - 22 oktober 2013 15:40

Frodiga, stora pumpor är på tapeten just nu. Såg dessa rara exemplar idag. Runda, vackra, kurviga och lysande orange. Till dekoration eller något annat...hjärnan går igång.

Av Annika Gelin - 22 oktober 2013 15:38

Roade mig häromdagen med att göra ett mosshjärta till ytterdörren. Inspirerades i en jultidning och ville prova. Med tidningspapper som bas inlindat i gladpack så var det dags att klä stommen med mossa. Nöjd och glad blev jag, stolt över min skapelse. Tyvärr blev fåglarna glada, för de har nu hackat sönder mitt rara hjärta. Finns det en symbolik i detta? Att skydda sitt hjärta mot angrepp? Nu får jag nog använda min gamla krans som inte är lika ömtålig.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards