Alla inlägg under oktober 2013

Av Annika Gelin - 2 oktober 2013 21:52

En oas. En plats där jag fylls av kraft. Blir stilla, andäktig över skönheten där. Får ro. Min brygga. Lika betagande skön är sjön i oktober som i juni.

Av Annika Gelin - 2 oktober 2013 16:37

Som frostiga, röda pärlor växer de på tuvorna. Tranbär, som innehåller så mycket gott och nyttigt. Men i en mosse övervuxen med gräs är de inte lätta att hitta. Det är nästan så att man tror att de gömmer sig för att inte bli plockade. Men det blev de!

Av Annika Gelin - 2 oktober 2013 08:51

 

Det är ju så länge sen nu, det känns så i alla fall. Har varit alldeles för lite Glöd i mitt liv det senaste året.

Jag skulle ha behövt dubbel dos, för att hålla mig pigg och frisk och vital. Men av olika anledningar hade vi inte lika många spelningar. Men som tur är ser det ljusare ut framåt. Redan på söndag är det dags. Då har Studiefrämjandet en PR-spelning för att visa alla sina band. Och faktiskt ska vi ses imorgon för att fortsätta planera julen och framtiden. Vi har tackat ja till en showspelning i Örebro i maj - och häromdagen fick vi frågan om en försommarkonsert i Värmland samma månad. Nya idéer har vi också för en ny publik - så det börjar Glöda igen!

Och julen, den underbara, har vi fokus på just nu. En stämningsfull blandning med lite nyskrivna låtar och traditionella gamla godingar. Det känns bra! Musiken är kryddan i mitt livs kaka! 

Av Annika Gelin - 1 oktober 2013 22:05

Dotterns fotbollslag ska läggas ned, för få spelare. Så den kavata damen bestämde ihop med sina polare att testa ett nytt lag. Ikväll var det dags! Kallt och friskt, och många nya tjejer, men Frida kämpade på med glad min. Hon tyckte att det var kul, så hon vill fortsätta. Och lyckan blev än större när pannkakorna kom på bordet. Aptit med stort A!

Av Annika Gelin - 1 oktober 2013 12:48

Allt det mitt öga ser, jag njuter av naturen. Den kraftfulla källan till liv. Gratis och nära, utan krav. Bara runt hörnet.

Av Annika Gelin - 1 oktober 2013 12:10

Solen lyser i det frostgnistrande gräset. Skippade morgonjoggingen idag, kroppen är lite trött. Är glad åt att finnas. Åt dagen som vaknat så vacker. Är glad åt min äggmacka och mitt kardemummakaffe. Åt min hjärna som ler åt kreativa tankar. Mysig tisdag!

Av Annika Gelin - 1 oktober 2013 11:47

Det var fotboll på TV igår, det finns alltid en match att se för den som vill. Men pappa Bosse avstod för att bygga dockhus med Frida. Det kallar jag äkta kärlek!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards