Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Annika Gelin - 12 oktober 2012 19:33

Vissa recept är förknippade med kära personer. Häromkvällen kokade jag mig lite ärtvälling. Ärtor i mjölk med en persiljetwist. Mjuk macka med ost till. En av mormors klassiker. Jag åt och njöt och kände hur mormor Rut log däruppe på sitt moln. Gott!

Av Annika Gelin - 12 oktober 2012 16:40

Ligger på soffan. Läser en bok. Lyssnar på klassisk musik. Besöket på Childrens museum blev uppskjutet, det var stängt idag. Dottern blev besviken först men efter en mugg honungsvatten och lite resonerande i mammaknäet blev hon gladare.
-Nu är jag lugnare i nerverna, sa hon. Och sen blir det chokladbollsbak. Inte så pjåkig fredag ändå trots allt.

Av Annika Gelin - 12 oktober 2012 14:16

Dottern och jag har bestämt oss för en ny vana, vi kör fredagsklänning. Fredagar är veckans bästa dag, det är tid för mys och för vila- och det tycker vi är värt att fira. Vi gillar båda att klä upp oss lite, det är ju som att säga till sig själv "fina du, var stolt över att du är du"! Titta sig i spegeln, känna ett glädjelyft och kanske kan vi smitta någon annan med vår fredagskänsla. Den är ju smittsam!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards