Alla inlägg under augusti 2013

Av Annika Gelin - 13 augusti 2013 22:16

Första dagen på jobbet gick ju bra. Energin på topp och arbetslusten hög! I morse var tydligen dag två. Hade ställt klockan tidigt för att gå upp och öva danserna till showspelningen nästa vecka. Men när signalen skar in i örat slog jag nästan ihjäl telefonen. Kroppen var så tung, så tung under täcket. Och trots att min hjärna bad musklerna om hjälp att resa mig och gå ned och dansa så tvärvägrade dem. Inte en enda liten led ville böja på sig. Så det blev ingen dans! Vi får se hur det är imorgon! Mannen och sonen hyser inga höga förhoppningar om nån dans på morgonkvisten i alla fall. Jag tror på att det ska gå! Tror på grönt ljus för dans!

Av Annika Gelin - 13 augusti 2013 20:14

Om du fick välja text på din registreringsskylt, vad skulle du välja?
Såg två i lördags som jag INTE skulle vilja ha...
Däremot vore det trevligt att ha tex LÅT eller nåt annat musikaliskt!

Av Annika Gelin - 12 augusti 2013 18:29

Jag har haft problem med att hantera allt som hänt sedan förra hösten. Svåra saker inträffade i mitt och min familjs liv på löpande band. Hur gör man när sjukdom, separation och död händer på samma gång? Man lever vidare, äter, sover och jobbar och tar hand om sin familj. Men alla de där känslorna som väcks, var tar de vägen? Jag tror att man måste få vara ledsen. Ibland poppar de upp och himlen blir mörk. Det är bara att gråta, sen lättar molnen. I helgen som för övrigt var en sån där ledsen helg vaknade jag av att jag grät högt. Kände på kinderna och de var våta av tårar. En märklig upplevelse! Men efter en jogging i augustivåt skog lättade molntäcket och himlen ljusnade. Idag är jag glad igen!

Av Annika Gelin - 10 augusti 2013 10:34

Sonen är redo för moppe. Såpass att han kollat marknaden i ett par månader, lusläst Blocket och varit runt och kikat i affärerna. Senaste veckan har han också börjat ringa på annonser. Och i förrgår brände det till. I Avesta hittade han ett objekt som var riktigt intressant. Kunde vi få komma och titta? Jovisst. Så fredagen kom och vi åkte dit. Och den var ju både snygg, välbevarad och försiktigt körd. Så affär blev det, sonen sken som solen i Dalom och mannen fick sig en resa han sent ska glömma. 19 mil på moppe på asfalt och grus hem till Närke.

Av Annika Gelin - 8 augusti 2013 23:22

När jag mår bra då läser jag. Har alltid flera böcker på gång. Böcker ger mig så mycket- och har alltid gjort. Jag kan blunda och känna hur det kändes när jag klev in på barndomens bibliotek. Bokhyllor i långa rader, en lokal som kändes oändlig. Leendet spred sig inuti, upphetsningen rent fysisk. Vilka skatter skulle jag finna idag? Mina barn har pådyvlats ett antal presenter genom åren. Ganska ofta har det varit en bok i paketet. Jag ville ju ge dem det allra bästa, det som berikat mitt liv så mycket. Det ena barnet har jag smittat av min kärlek till böcker. Det andra vill hellre ha något runt som rullar bra på grönt gräs. Vi är olika, det är tur! Just nu läser jag om Jessica Anderssons barndom med en alkoholiserad mamma och pappa. Musiken räddade henne. Tänk, vilken kraft ord och musik rymmer!

Av Annika Gelin - 8 augusti 2013 21:03

Tycker att det är vilsamt och intressant att landa på altanen och slå på radion. Sommarpratarna är en höjdare tycker både darlingen och jag. Häromkvällen blev det Lars Lagerbäck som fick berätta om livet. För att vara känd som Sveriges tråkigaste person så var han riktigt intresseväckande. Tydligen slappnade jag av alldeles där mot mannens skuldra. Lagerbäcks röst blev till en sövande gonattsång. Sitta och somna, det var inte alls dumt! Augustinatten var sammetsmjuk och god. Vem ska vi somna till ikväll?

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 21:23

Facebook och Instagram kan slänga sig i väggen! Socialast bland alla medier är faktiskt min telefon. När den blir nedstoppad i fickan kan vad som helst hända. Den tröttnar på
sin passiva tillvaro och ringer helt sonika upp folk. Som häromdagen när jag satt på cykeln och trampade för att jag glömt dotterns cykelnyckel. Då drabbades syrran av min sällskapssjuka telefon. Hon hörde bara min flåsiga andning och försökte förtvivlat påkalla min uppmärksamhet:
-Hallå, jag är i fickan!
Men jag bara flåsade vidare.
Sen ringde den upp tre personer till, intet ont anande.
Så ifall du blir uppringd från fickan, ett stort förlåt från mig i förskott! Sociala medier kan vara påfrestande!

Av Annika Gelin - 7 augusti 2013 19:10

En spätta på jojen har jag sett, men aldrig förr en sån här hårig kompis med hjälm och allt! Ett härligt par! Oj, vad folk drog på munnen!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards