Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Annika Gelin - 10 juni 2012 09:02

 

Nåt år ska jag ta ledigt den här tiden. Bara gå runt på grönbete och njuta av all försommargrönska.

Kroppen är inställd på att suga åt sig av klorofyllen, att få sitta ned och ta in alla färger, dofter och ljud av försommarlandet. Därför protesterar min hjärna i maj och juni när det blir speedade dagar. För många hållplatser på en dag. Då vill den inte stötta mig längre, den stänger av och låter mig få gå genom dagen utan att känna lust eller glädje.

När jag lyssnar på signalerna så belönar den mig med att öka volymknappen för intrycken. Så ska det vara, lugnt!

Sätter mig gärna på en plats ute, med vindens sus i öronen och fåglarnas aria i träden vaknar kroppen långsamt och behagligt. Visst är kroppen klok! Men hur många är vi som har lärt oss att lyssna på vad en vill säga?

Av Annika Gelin - 10 juni 2012 08:48

 

Det är härligt att leva nu! Försommar, yster grönska, syréner och blomster av allehanda slag längs vägkanten.

Fotbollstider har vi också - och det sätter sin blågula prägel på många av oss. Vem minns inte sommaren -94 som inbäddad i sol och party? Nu hoppas vi på något liknande förstås. Annars är dagarna späckade av aktiviteter såhär års. I fredags var det alla studenters dag. Stan vibrerade av glädje och examensyra. De unga, vitklädda människorna skrålade och sjöng från arla morgonstund, allt i flödande sol. Underbart! Vi firade Chrille och njöt av sommarkvällen tillsammans med goa grannarna. Igår var det fotbollscup hemma. Planen myllrade av kämpaglada barn som alla ville vinna. Mysigt, mysigt! Dottern lyckades få till ett riktigt höjdarskott, hennes första mål. Den glädjen var värd sin vikt i guld och jag tror att tränarna och jag själv log en timme efteråt! Sen bar det av mot söder för att fira kusin Thomas 40-årsdag. Så vackert och fint han bodde bland djur och fin natur! Kul att träffa släktingar som man inte hinner träffa så ofta som i barndomens dar! Skulle gärna ha velat prata lite mer men vissa dagar ska allt krocka.

Var tvungen att åka hem för att hinna till nästa 40-årskalas hos Claes och Magnus. Trädgårdsparty med glada människor i alla åldrar, mer fotboll och underbar buffé. Somrigt, somrigt! Är glad att det sken upp på både cupen och kalasen, för sol är vad vi alla önskar oss i försommarpresent.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards