Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Annika Gelin - 25 juni 2012 19:04

 

Det regnar idag som om vi aldrig sett regn förr. Vaknade strax efter kl 03.00 imorse av att någon öppnat himlalocket och hällt ut hela härligheten över oss små människor på jorden. Jag klagar inte, jag har insett för länge sen att det är hopplöst att klaga på vädret, det går ju liksom inte att ändra på. Det är bara att acceptera och lägga sig under en filt eller nåt i väntan på solen. Kroppen kanske har börjat varva ned inför semester. Eller så gjorde jogggturen igår gott i kroppen, för idag känns det. Har gått som en sjusovare hela dagen. Konstigt nog blev jag klar med artikeln om skyddsombudet i Karlskoga, det var väl en bedrift i sovande tillstånd. Nu ska jag ladda in lite lax och spenatpasta så får vi se var jag ska sova sen. Först i soffan till Lotta på Liseberg, sen hos dottern vid nattningen ocg sen får vi hoppas att jag kan drutta in i min egen säng. Gokväll och gonatt på er alla vänner! 

Av Annika Gelin - 25 juni 2012 18:46

Igår morse kände kroppen ett sug efter en jogging efter mitt lilla uppehåll. Och SÅ underbart det var!

KÄnde mig som om jag kunde flyga - i alla fall den första halvtimmen. Sen sackade den gamla märren. Men hur som helst - för mig är det medicin att springa. Det känns som om hjärnan slås på och plötsligt ploppar de upp, idéerna.

De allra bästa skrivuppslagen kommer där ute på grusvägen. Eller för all del i skogen. Om varje ny idé vore en pingisboll skulle jag snart samla till en hink. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att skriva ned dem på papperet. Vädret spelar inte så stor roll för upplevelsen där ute, tvärtom kan det vara riktigt härligt att ge sig ut i regnet. Man blir liksom gratis peelad på köpet och de blossande kinderna är precis vad en 40plussare behöver.

En kick helt enkelt! 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards