Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Annika Gelin - 2 juni 2012 09:36

 

Det finns en underbar låt av Barbro Hörberg som heter "Med ögon känsliga för grönt". Tänkte på den igår, att den skulle behöva uppdateras, när jag klev upp och tittade mig i spegeln. Kunde inte låta bli att skratta till. Framför mig såg jag en alien, informatören från Monsterön eller nåt liknande. Dotterns ögonfluss hade hoppat över till mig och färgat hela ögonvitorna illröda och inramade av gult klet. Efter en dusch var jag på gott humör trots allt. Klockan var bara efter 05 och snart skulle vi i iväg till Träpelletsland, Katja och jag. En spännande fredag väntade alltså. Vi styrde vår hyrbil och hamnade efter någon timmes glatt tjattrande på orten. Utbildningen gick mycket bra. Jag fotade hejvilt när Katja i dialog med arbetarna på fabriken gick igenom hälsofaror och möjliga förbättringar. Underbara systemkamera, som jag fick låna! Den gav mersmak. Efter ytterlligare några timmars pedagogisk genomgpng vandrade vi runt i fabriken och fick synintryck, hörselintryck och dofter. Rattade bilen nöjda hemåt - och landade i soffan. Så skönt att sluta dessa röda gluggar ett tag. Vila. Idag ska jag sjunga på bröllop i en vacker landsbygdskyrka. Kära brudpar, jag är glad att solen skiner på er dag. Men tyvärr så får ni stå ut med en rödögd flussvokalist som hämtad från Aliens 32. Men rösten är det inget fel på!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards