Alla inlägg den 27 november 2011

Av Annika Gelin - 27 november 2011 17:15

 

Det är första Advent. En tid av förväntan. Men inte längtar jag till svettiga köpruscher i överfulla köpcentrum. Svettiga människoskaror på jakt efter fler prylar. Nej. Så långt bort från det moderna templet vill jag vara.

Jag längtar efter något annat. Det är den stilla lyckan jag söker. En plötslig varm känsla fyller mig. När dottern lutar sig mot mig i soffan på morgonen. Vi har tänt ljus och myser, en stund utan ord. När sonen kommer och vill prata.

Dela med sig av sin nyfunna tonårsvärld, av det han vill ha sagt. När jag går i skogen och samlar lite lingonris till krukan. Det är mitt bästa pynt, det skönaste. Så stilla och tyst ibland granarna, här finns bara tystnaden och jag.

När vi sitter runt bordet och häller upp rykande glögg i muggarna, barne stojar och leker, brasan sprakar i bakgrunden. Vi har känt varann så länge, vi är vänner för livet och det spelar ingen roll vilken dagsformen är. Vi låter varandra bara vara just där. Eller i klangen från den gamla julsången, tonerna fyller rummet, jag sjunger och ler, ser på mina Glödande systrar att de känner precis som jag. Att den julröda känslan plötsligt kom!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards