Alla inlägg den 14 november 2010

Av Annika Gelin - 14 november 2010 20:55

 

Peta in en pinne i brasan, hur ofta gör du det?

Jag menar din inre brasa, din livsbrasa som ska spraka och ge dig och andra energi och värme. Hur ofta tänker du på det?

Senaste dagarna har gett mig anledning att tänka på hur viktigt det är att se till att brasan sprakar. Hur viktigt det är att se till att vi inte går under i ett samhälle där tempot är turbo hela tiden. 24-timmarssamhället är sjukt och ger sjuka människor. Livet är värt såmycket mer! Livet är skört! Har du tänkt på att ju mer vi klämmer in i almanackan desto mindre upplever vi. Det är pauserna, dagarna utan agenda som vi kan andas, känna, fylla på. Tog en siesta idag - och det var så skönt. Hela kroppen värkte av inbakad trötthet. Inför kommande veckor lovar jag mig själv att ta många pauser. Kan du lova dig själv detsamma? 

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards