Alla inlägg den 7 november 2010

Av Annika Gelin - 7 november 2010 19:41

 

Sänder en bukett av de vackraste och mest väldoftande rosor till två av mina vänner. Denna helg har ni presterat det största som finns att prestera - två små prinsessor. När vi andra krattade löv, flög flygplan, fikade, lagade helgmaten och var och handlade - låg ni på sjukhuset och kämpade. Efter svett och möda så kom de. Äntligen! Välkomna till världen, kära små barn. Som vi alla väntat!

Nu käraste mammor, ska ni ta varje tillfälle ni kan att vila. Däremellan njuta. Snusa in den ljuvliga doften av den nyfödda - och låta er passas upp av den stolta pappan. När ni orkar kan ni ta långa promenader och sedan när den lilla sover ta en stor kopp kaffe. Så trevligt!

Av Annika Gelin - 7 november 2010 10:34

 

Höstlovet är inne på sin sista dag. Vi har varit med om något för mig mycket underligt. Vi har mött exotisk sommar på sydliga breddgrader, närmare bestämt på Kanarieöarna. Det har varit en underbar vecka med 27 graders värme, sollapande, bad, glass och lek. Några springrundor längs stranden blev det också. Tropiska kvällar under en sammetsmörk himmel. Overkligt.

Nu känns det skönt att komma hem till frostig gräsmatta och kalla novembernätter. Imorgon blir det Glödövning med julsånger och kanske glögg hos grannen. Inget konstigt alls! Som jag har längtat!


Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards