Alla inlägg under mars 2014

Av Annika Gelin - 12 mars 2014 16:29

Himlen är blå och krokusarna lyser som små gula och lila lampor i rabatten. Bussarna kör med flaggor för att fira kronprinsessans Victorias namnsdag. Själv sitter jag på altanen med rykande varm ärtsoppa och firar att min bok har gått till tryck, och att min syster har namnsdag! Och i luften surrar en svärm flygfän som en hyllning till våren. Och trädet på promenaden har spruckit ut i videung!

Av Annika Gelin - 10 mars 2014 21:54

Solen sken, och himlen var blå. Det var nästan tio grader varmt. Vi klädde på oss joggingdressarna och drog iväg. Tre timmar senare hade vi fått se Kungens ståtliga slott och knallat runt i hans vidsträckta trädgårdspark. Krokusarna log emot oss under träden och våren var där. Jag skrattade gott åt att Pressbyrån låg alldeles nedanför slottet. Kan se framför mig hur kungliga höghet ropar till sin fru:
- Silvia, jag sticker ner och köper en kvällstidning!

Av Annika Gelin - 9 mars 2014 00:12

Nyss var det kvinnornas dag. Eftersom jag haft fullt upp med att avnjuta pappas underbara present Galenskaparna har jag inte tänkt på det. Men faktum är att det finns flera kvinnor intill mig som jag värnar om, som jag önskar allt gott. Begåvade, fantastiska, varma kvinnor som jag alltid har i mitt hjärta och min tanke. Tack för att ni finns i mitt liv. Må livet ge er det ni önskar. Några av er får vara med på bild. Jag hissar flaggan för oss idag!

Av Annika Gelin - 8 mars 2014 13:36

Nämen ungar, ska vi ta en fruktstund i det gröna! Let's go bananas!

Av Annika Gelin - 8 mars 2014 09:33

Storstan är inte som landet. Bilar, människor, ljud överallt. När jag blev trött i huvudet på stan igår hittade jag Aggie. I en källare på Kungsholmen har hon en vintageaffär med cafehörna. Drack en kopp kaffe och åt en citronsnäcka. Pratade med Aggie om hur hon kom in på vintagespåret, hur hon fick erbjudande att ta över verksamheten och då struntade i andra planer. Sen provade jag några 60-talsblåsor. Jättekul!

Av Annika Gelin - 7 mars 2014 08:36

Som vi väntar. Efter den mörkaste av höstar och vintrar, den solfattigaste januari och februari, längtar vi så! För vi vet att när den kommer förvandlas naturen. Den tinar, spricker ut i blom. Vi vill inget hellre än att tina och blomma. Få dricka D-vitamin och känna oss lite gladare, lite piggare. Över trädtopparna anar vi den. En blek marssol.

Av Annika Gelin - 6 mars 2014 15:49

Jag hörde motorsågen idag. Närmare bestämt två stycken. Det var mina farbröder som körde varsin, de har lovat att ta hand om pappas ved. Vi satt i köket och drack vårt kaffe mamma och jag och vi lyssnade till det där vårbringande ljudet. Det var inte pappa, han är ju inte här- men det var Arne och Anders, pappas bröder, så näst intill. Och mitt hjärta blev mjukt och ögonen varma, och jag tänkte att kärlek verkligen är handling. Så gott det kändes för mamma och mig- och motorsågarnas sång blev en hyllning till en väldigt älskad bror därute på vedbacken.

Av Annika Gelin - 6 mars 2014 07:05

Hittade en lien bok på jobbet häromdagen. Den handlade om att vi har svårt att se vår egen del i saker, och om att det vi irriterar oss på hos andra säger något om oss själva. Intressant läsning vill jag säga! Fascinerande hur det mänskliga psyket funkar.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards