Alla inlägg under februari 2014

Av Annika Gelin - 20 februari 2014 21:13

Det luktar vinter. Snörike. Vitt överallt, drivor och iskonst. Nu är det sportlov, snart, under drivan väntar våren.

Av Annika Gelin - 19 februari 2014 20:09

Darlingen fyller år idag! Han har haft en härlig dag, säger han. Jag är väldigt glad för honom och för att han fick en så fin dag!

Av Annika Gelin - 15 februari 2014 15:47

Jag skrek för dig också pappa!
Det var så grymt spännande, så imponerande och roligt se hur skiddrottning Charlotte Kalla tog in sekund efter sekund på motståndarna och gjorde det! Fixade guldet till Sverige! Dottern och jag blev allt mer upphetsade och när Kalla var först över mållinjen kom tårarna. Av glädje och också av saknad. För jag hade så gärna velat ringa dig och dela din glädje. Du som varit familjens främste vintersportare och skidkung genom livet. I samma sekund som jag tänker på dig ringer telefonen. Det är syster yster. Hon vill dela glädjen. Jag ler och torkar tåren. Nu är det vi som bär traditionen och intresset vidare.

Av Annika Gelin - 14 februari 2014 23:32

Överraskningarnas dag! Det är så roligt att göra någon glad om det så är fåglarna eller någon i familjen eller vännerna! På eftermiddagen hade Anna-Malin och jag en hjärtlig stund!
Kvällen avslutades med massagetävling med barnen.

Av Annika Gelin - 13 februari 2014 20:52

Att fylla år är väl egentligen störst när man är liten. Det är då man räknar ned dagarna en efter en och väntar spänt på det spännande som ska komma. Jag fyller 44 år idag och är ju inte liten längre, utan precis som dottern påpekade imorse " ganska gammal". Trots det har det varit en speciell dag. Härlig! På morgonjoggingen sjöng fåglar i varenda buske. Några fasaner trippade omkring i skogen. En hackspett knackade på tallen. Kände mig så glad längs vägen trots att det gick långsamt. Hemma igen, syrran och jag njöt av kaffet och ostmackan. Fick en görspännande deckare. Sen jobbade vi med bokmanuset ett sista varv. Mötte dottern, hem till fruktsallad och glass. Sonen med kompis kom hem. Så glad att ha dem vid fikabordet. Mamma kom med sommarens piggaste pelargoner. Läckra, röda! Ikväll åt vi god mat på stan. Och så alla fina vänner som kom ihåg mig på facebook och på mess. Jag är överväldigad och mycket glad idag! Glad att få känna glädje och glad att vara jag! Tack!

Av Annika Gelin - 12 februari 2014 22:11

Summerar dagen och den har bara blivit bättre och bättre. Vi inledde våren med Glöd ikväll. Sjöng svängiga ABBA-låtar och gladdes åt att två julspelningar trillat in denna vecka- och att den tredje är på gång! Vi gillar framförhållning- och så är vi svaga för skämt av en viss sort. Jag kommer nog aldrig att kunna äta sill efter den här kvällen- och jag kan inte berätta varför. Men roligt var det, skrattade så att jag nog kommer ha träningsvärk i magen imorgon. Och det var tamigfan på tiden!

Av Annika Gelin - 12 februari 2014 22:05

Blev bjuden på en väldigt trevlig lunch idag! Mysig miljö, god mat och gott sällskap- det är lyxigt! Har ju annars ätit lunch allena det senaste året året och det är inte lika kul. Vi var på Rosängen, Inger och jag och åt oss mätta. Enorma portioner, av antingen rödvinsgryta eller strömming o potatismos och det smakade så bra! Fick en fin present också, inslagen i papper med röda hjärtan. Ett jättefint glasset till tacokvällar. Tack snälla Inger, det gjorde mig gott!

Av Annika Gelin - 11 februari 2014 19:00

Läser att det är den mörkaste januari på 30 år. Är inte förvånad! Det är väl i sin ordning efter den mörkaste hösten och vintern i mina snart 44 år! Ytterligare en förklaring till den förlamande tröttheten som jag brottas med. Känns lite bättre att läsa psykologen i Aftonbladet som förklarar att det påverkar oss. Idag har jag i alla fall försökt göra tillvaron ljusare för mig själv och familjen. Blondiner får ett roligare liv- eller hur var det?!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards