Alla inlägg under januari 2014

Av Annika Gelin - 14 januari 2014 08:47

Älskar den. Lugnet i huset. Tystnaden. Bara mina tankar och diskmaskinens jämna skvalande. Sätter på tvättmaskinen och låter den jobba med den vita tvätten. Kryper upp i favoritfåtöljen bredvid julgranen. Vill inte vara utan dess glittrande sken idag. Lådan där julsakerna ska packas ned får tjäna som bord. Nu vill jag sluta ögonen, sen öppna dem för nyheter från tidningen. Ladda kraft för tisdagen idag.

Av Annika Gelin - 12 januari 2014 20:22

Efter en bitande kall och frisk joggingtur var det underbart skönt att smörja in sig i kroppssmör. Nu doftar jag som en hel tallrik färska jordgubbar. Tack snälla Åsa för en perfekt present i vintermörkret!

Av Annika Gelin - 12 januari 2014 10:45

Lycka kan vara att samlas runt köksbordet och damma av ett gammalt sällskapsspel. Se hur alla deltar med liv och lust, mormor och kusiner, mostrar och morbror och en sällskapssjuk hund! Vi sket i tvn och övade oss i att beskriva ord med andra ord. Utanför singlade snön ner som ett stilla och vackert soundtrack.Vinterfeeling Men tavlan jag fyndade gav mig vårkänslor!

Av Annika Gelin - 9 januari 2014 22:16

Jag tog in våren idag. En bukett med sött doftande ginst och svagt lila tulpaner ville med mig hem från affären. Jag glömmer aldrig när jag fyllde tio år och fick en bukett med ginst, det är en bit barndom jag plockat tillbaka in i huset. Så på platsen där pappa stått med blomsterkrans i håret och rosor i famnen står nu en föraning om vår. Pappa har fått flytta in till änglabyrån, där farmor och mormor står bland änglarna. Nu tar jag ett steg fram. Ut ur mörkret, mot ljuset. Pappa Gunnar har namnsdag idag. Jag hyllar honom med ett vårligt litet skutt, en doft av ginst och ett leende!

Av Annika Gelin - 9 januari 2014 08:47

Hon är omtänksam, den lilla loppan! Vill hjälpa sina föräldrar, och idag var hon orolig att pappan skulle glömma vad han hade bokat på morgonen. Gullegumman!

Av Annika Gelin - 9 januari 2014 08:44

Vi hade en fin dag igår, darlingen och jag! Vi har haft varandra sen 1992 och gjort en lång resa tillsammans. De senaste tio åren har vi gått igenom en hel del- och när par utsätts för prövningar så antingen spricker relationen eller så stärks den. I vårt fall har vi blivit tightare och det är jag väldigt glad för. Tror att vi är bra på att lyssna och prata även när det blåser. Så tacksam att jag har dig, min darling!

Av Annika Gelin - 8 januari 2014 16:25

Nog har jag gråtit mer under det senaste året än under hela livet. Men idag kom glädjetårarna när jag läste nyheten om att de släppt de kidnappade journalisterna i Syrien. Läste om den enes 15- årige son, om om glädjen som han uttryckte:
- Nu vill jag bara krama pappa!
Kan det skildras tydligare? Kan kärlek och lycka uttryckas enklare?
- Nu vill jag bara krama pappa!
Åh, vilken underbar nyhet!!!

Av Annika Gelin - 7 januari 2014 20:51

Det är så skönt att vi går mot ljuset! Bort från mörkret, in i tulpanernas och semlornas tid. In i bokreans, löpturernas, vårvinterns och Melodifestivaltid. Vanliga, enkla, vackra vardagar med struktur och husmanskost med mycket grönt och skönt. Vardagen, det vanliga livet som vi längtar så mycket efter när vi blir sjuka. Om och när allt blir som vanligt. Var dag blir vad vi gör den till! En brottningsmatch före kvällsmaten. En puss-mys-väckning på sängkanten. En oväntad spontan fika med en vän. Slappa framför TV:n och lite prat om dagen som gått. Jag älskar vardagar, de är så oskrivna och otvungna och rymmer möjligheter till vad som helst som blir en guldkant!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards