Alla inlägg under januari 2014

Av Annika Gelin - 7 januari 2014 07:52

Träffade en mycket klok kvinna igår som jag uppskattar mycket. Vi åt fruktsallad och pratade om liv och död och hur man går vidare när man drabbas av svåra förluster. Min vän delade generöst med sig av sina erfarenheter men framförallt lyssnade hon på ett sånt där inkännande och varmt vis att jag kände hennes totala fokus var riktat mot mig. Var lite spänd på hur hon skulle se på min strategi framåt men hon bara stärkte mig och tyckte att jag tänkte rätt. Ett sånt samtal, en sån stund är nog den bästa present man kan få! Tack snälla du för att du gav så av dig och ditt liv för att hjälpa mig! Och tack för må-bra-korgen!

Av Annika Gelin - 6 januari 2014 06:10

Det är maximalt mörkt. Bart på vägarna och gråkulet. Vinter är för mig och de flesta människor en tid av snö och is. Vintern 2013-2014 har varat en dag. Den 6 december när pappa vinterälskaren skulle begravas var det mesta, möjliga vinter. Drivor och vindbyar, storm. Är det inte märkligt? Eller ska vi vända på tanken och konstatera att det är helt i sin ordning? Ja, jag lutar åt det senare alternativet. Pappas sista färd skulle ju naturligtvis vara snörik! Men nu önskar jag och många med mig att det kommer lite snö, eller åtminstone lite ljus. Våra hjärnor svälter i denna gröna men mörka nordiska vinter.

Av Annika Gelin - 6 januari 2014 05:58

Sorgen kommer i skov. Den går inte att stoppa undan, då dyker den upp och tar över när du minst anar. Men idag är jag tacksam. Att få vakna och inse att jag har sovit en hel natt! Att maten smakar! Efter två promenader var det skönt att få basta hos grannen. Och nu pussade jag på prinsessan Frida som låg så skönt och läste Kalle Anka i sängen. Sonen kommer snart och kramas gonatt. Darlingen också. Dagen har varit fin!

Av Annika Gelin - 6 januari 2014 05:58

Sorgen kommer i skov. Den går inte att stoppa undan, då dyker den upp och tar över när du minst anar. Men idag är jag tacksam. Att få vakna och inse att jag har sovit en hel natt! Att maten smakar! Efter två promenader var det skönt att få basta hos grannen. Och nu pussade jag på prinsessan Frida som låg så skönt och läste Kalle Anka i sängen. Sonen kommer snart och kramas gonatt. Darlingen också. Dagen har varit fin!

Av Annika Gelin - 5 januari 2014 22:40

Sorgen kommer i skov. Den går inte att stoppa undan, då dyker den upp och tar över när du minst anar. Men idag är jag tacksam. Att få vakna och inse att jag har sovit en hel natt! Att maten smakar! Efter två promenader var det skönt att få basta hos grannen. Och nu pussade jag på prinsessan Frida som låg så skönt och läste Kalle Anka i sängen. Sonen kommer snart och kramas gonatt. Darlingen också. Dagen har varit fin!

Av Annika Gelin - 4 januari 2014 16:17

Kämpade mig iväg till Sparbanksbörsen till slut för att lyssna på syrrans Monica Z-konsert. Det gick fint som snus! Feeling! Som alltid kände man sig varmt välkommen till Gunilla Pihlblads gäng. Vilken tillgång Börsen är för bygden!

Av Annika Gelin - 4 januari 2014 10:34

Vet du var jag bor nu?
Jag är inlåst i ett hus där jag har vandrat genom mörker hela dagen

Alla fönster har svarta rullgardiner nerdragna men dörrskyltarna lyser
i brännande neon
I badrummet svämmar tårarna över badkaret, ut på golvet, nött av tunga tankar

Fråga mig inte hur jag kom hit
adressen är okänd
Ingen frågar efter den
Fråga inte hur länge jag ska stanna
I sorgens hus finns bara frågor
inga svar

Av Annika Gelin - 1 januari 2014 15:54

Wind of change med Scorpions. Såg du programmet häromkvällen med låtens historia? Om hur en låt med en säregen visslingsslinga kom att symbolisera förändring och uppluckring av det slutna Östblocket. Sångaren i bandet var helt fascinerad av hur låten växte till något större än bara musik. Bandet blev inbjudna av Gorbatjov till Moskva. Plötsligt var några ackord, en sång politik. Tänkte på låten idag när jag såg stråna vaja för vinden på min nystartspromenad. Vilken skillnad ord och musik i rätt kombination kan göra! Vilken sprängkraft det finns i musik, vilken skillnad det kan göra i ditt och mitt liv! Igår var vi många som summerade och reflekterade över ett år som gått. Hur var ditt 2013? Vad lärde du dig? Vad gjorde dig glad och vem gladde du? Vad fick dig att gråta och vem blev du arg på? Men, oavsett hur livet var för dig 2013, hur vill du ha det 2014? Vilka spår vill du följa- eller trampa upp nya? Jag önskar dig- och mig- inspiration, hopp och kraft att möta vårt nya år med ansiktet mot ljuset som långsamt återvänder!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards