Alla inlägg under juli 2013

Av Annika Gelin - 7 juli 2013 09:46

Tänk att jag skulle bli drygt 40 bast innan jag körde gokart. Det är ju så kul! Känna vinden fladdra i håret och hornen växa ut under tiden man gasar! Igår var det race med Jesper, hans kompisar och föräldrar. Stekande sol, tuffa killar och tjejer. Fullt ös! Vilken tid jag fick? Det talar vi tyst om, huvudsaken är känslan. Friheten, vinddraget, lusten!

Av Annika Gelin - 7 juli 2013 09:28

Första semesterdagen! Ni vet känslan. Att vakna långsamt, stiga upp, känna att musklerna sakta vaknar. En lång frukost, och sen traskar man runt ett tag. Smakar på vissheten om att man är fri. Mitt hjärta skuttade glatt i fredags. Barnen njöt, de var så glada. Min ledighets lycka smittade. På bordet låg en överraskning. De cyklade till affären och köpte till mig. Sen lagade de lunch. Kan man bli annat än glad?!

Av Annika Gelin - 6 juli 2013 19:38

Inte varje dag man får träffa en prinsessa i grönsaksdisken. Stackarn, hon satt där i en kundvagn och såg vilsen ut. Omgiven av skrattande undersåtar som fixat uppdraget åt henne. Jag hjälpte henne gärna till några paprika.

Av Annika Gelin - 5 juli 2013 12:13

Ville fira mitt spirande sommarlov på bästa sätt. Hylla min trogna kropp och trötta knopp som kämpat sig fram till denna dag. Så jag knöt på mig skorna och stack ut i sommaren. Gråmulen himmel, en mjuk vind och ljummen luft. Vägkanterna fulla av blommor. Svetten började droppa både här och där. Då kom han, en hare med joggingvagn. En pappa som
dragit ut sitt barn på motionstur. Fort sprang han, en perfekt hare för en trött joggare som behöver draghjälp. La mig en bit bakom för att inte störa.
Tur att det inte var långt hem för tempot blev högre än mitt vanliga.

Av Annika Gelin - 5 juli 2013 12:13

Ville fira mitt spirande sommarlov på bästa sätt. Hylla min trogna kropp och trötta knopp som kämpat sig fram till denna dag. Så jag knöt på mig skorna och stack ut i sommaren. Gråmulen himmel, en mjuk vind och ljummen luft. Vägkanterna fulla av blommor. Svetten började droppa både här och där. Då kom han, en hare med joggingvagn. En pappa som
dragit ut sitt barn på motionstur. Fort sprang han, en perfekt hare för en trött joggare som behöver draghjälp. La mig en bit bakom för att inte störa.
Tur att det inte var långt hem för tempot blev högre än mitt vanliga.

Av Annika Gelin - 5 juli 2013 11:15

Bara nedtrappningen är en njutning. Ett intro till något underbart. Storstädningen på jobbet bäddade för rensningen i hjärnan. Kan inte fatta att det gått ett år sen förra semestern men det har det. Tycker att jag har blivit bättre och bättre på att ta tillvara på stunden. Men den kunskapen är alltid färskvara. Alltid alltid så vill tidenspringa, men vi kan välja att stanna upp. Vi kan sakta ned, sätta oss och se dem som vi bryr oss om. Det är livsviktig kunskap! Om vi tränar på det varje dag så ökar vi vår sinnesro vi mår bättre. Prova! Sommaren är en fin tid att testa hur det känns att njuta lite långsammare av nuet.

Av Annika Gelin - 4 juli 2013 17:29

Inte en enda kotte kunde väl ana att supergruppen TOTO skulle gästa Örebro. Såg det på publikens minspel igår. Allas ögon glänste som det gör när livet får guldkant. Lika fort som den magiska sommarkvällen med den magiska musiken kom till stan, lika snabbt var de borta. Fem minuter efter att sista sången klingat ut började de rodda. Imorse cyklade jag förbi. Allt smakade dagen efter. En vanlig torsdag, skräp på gatan, rester av en magisk kväll i Örebro. Men i mitt huvud ringer fortfarande sångerna.

Av Annika Gelin - 3 juli 2013 22:04

En del ögonblick är bara så surrealistiska. Som just nu. Står på Stortorget i Örebro som just blivit TOTO - land. Kult. LA-yran är total! Runt om mig står en massa musiknördar. Ser att de undrar precis som jag " händer det här?" Och det gör det ju! Joseph Williams, Steve Porcaro och alla de andra legendarerna, de står här framför oss. Oh, what a night!! Glödhett!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards