Alla inlägg under juli 2013

Av Annika Gelin - 23 juli 2013 00:07

Befann mig på en strand idag. Inget ovanligt en het dag i juli. Hade varit klok och packat ned en keps. Ville vara extra rädd om huvudet, en inte helt oviktig kroppsdel. En kokt hjärna är inte så kreativ. Drar på mig kepsen och vad händer? Barnen börjar gapskratta. Man ska tydligen inte begripa allt. Jag tycker att kepsen är snygg. Det tyckte inte dem.

Av Annika Gelin - 21 juli 2013 18:47

Plötsligt var vi i mossen min far och jag. På jakt efter gyllene guld. Hjortronmossen, gungande, med vita små tuvdun svävande över marken. Solen hettade och vi gick i tystnad och plockade. Inte många som samlar på bär. Det är synd om den som aldrig provat. Naturen finns ju nära.

Av Annika Gelin - 21 juli 2013 08:40

Efter en frukost i det gröna med mamma snörde jag på mig skorna. En morgonjogging är ett somrigt sätt att möta dagen. Springer man sen ner till bryggan är ett dopp pricken över i:et. Att simma in i näckrosorna med varm och väckt kropp är alldeles, alldeles underbart! Den glittrande sjön, fåglarna på himlen, fantastiskt! Kaffet mitt på dagen tog vi vid Kvarsätter. Hade stämt träff med Annelie. Där satt vi en tapper skara i friska vindpustar. Lindade in mamma i dynan. Ja, vad ska man göra för att vindsäkra? Efter att ha tagit emot Ölandsfararna med kramar och kaffe blev det bad igen. Darlingen kom, så dottern och syrran och kusinen stack till sjön. Superhärligt! Där träffade vi Nettan med sin familj. Vilken baddag!

Av Annika Gelin - 20 juli 2013 03:41

Och sommarnatten var vackrare än någonsin. Fullmåne över gärdet, luften tung av blommor och hö. Intill mig snusade dottern. Och tuppen han gol var tionde minut utanför fönstret och jag log där jag låg vaken. För hur ofta badar man i sommarnattens ljud? Hur ofta gal en tupp i ditt öra en natt i fullmånens sken? Hur ofta blir du ett med sommarnattens galna kuckeliku? Det är inte ofta, du!

Av Annika Gelin - 19 juli 2013 22:46

Det är Brolle night i Pålsbodaparken. Vilken nostalgi, vilken hit en sommarkväll i juli! Mormor, Frida och jag smög förbi och spanade på vrålåk, festglada människor och myggor. Dottern undrade varför vi inte skulle gå in. Lilla vän, om några år så är det din tur!

Av Annika Gelin - 19 juli 2013 09:11

En del människor är nattugglor. Inte jag. När alla andra sover i huset smyger jag upp, sätter på mitt kanelkaffe och tar med mig min stora röda kopp. Sen slår jag mig ned på altanen. Solen stiger högre och högre, himlen så blå och vinden sjunger sin schlager om sommaren. Dagen som en oskriven krönika. Sjön som väntar. Vilken känsla! Träet mot mina bara fötter. Njutning!

Av Annika Gelin - 18 juli 2013 18:22

Ja, det är sommar nu! Bada, sola, umgås och njut! Varje minut!

Av Annika Gelin - 18 juli 2013 11:53

Nu grönskar det, nu står sommaren i full blom! Nu badas det, nu fikas det, nu grillas det och vattnas i munnen! Nu packar vi korgarna och drar till stranden! Nu doppar vi oss, nu går vi upp och låter solen värma oss torra. Nej, nu ska vi i igen! Måsarna cirkulerar på den blå himmelen. Nu är det sommar, nu! Njut!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards