Alla inlägg under december 2012

Av Annika Gelin - 12 december 2012 22:58

Är glad idag. Hade två förhoppningar imorse, att sonen och jag skulle få den mysiga dag vi längtat efter. Och att dotterns tandoperation skulle gå bra. Det blev bra alltihop! Nu har vi fikat, handlat julklappar och lunchat. Och dottern har plats för sin nya tand. Tacksam!

Av Annika Gelin - 12 december 2012 08:42

Igår kom julen till oss i form av en hel klass tomtar. Dotterns klass struntade i luciatåg på sin julfest och bjöd oss istället på en julpjäs om deb moderna tomten. Tomtebarnen försöker byta ut luvan mot kepsen och den barrande granen mot en julbjörk. Det går inte så bra. Frida som laddat för huvudrollen som tomtefar i en månad klarade uppgiften galant- trots att hela hon blev ett stort skägg när masken hamnade på sniskan. Vad gör väl det- känslan är det som räknas! Och den fanns hos skådespelarna och smittade av sig på publiken. Efteråt pustade hon ut med sin mammas Iphone. Traditioner i all ära- en del moderniteter vill även tomtefar ha!

Av Annika Gelin - 11 december 2012 20:15

Skulle luncha på stan idag och hamnade mitt i ett fågelmingel. Intill Strömpis var det ett liv och ett kiv utan dess like. Snacka om smörgåsbord! En snäll man i sina bästa år hade sparat sina brödbitar för att dela med sig av till sina vänner. Vi bytte några ord, jag sa att jag tyckte det var fint gjort av honom. Han log och matade på. Ett möte som förgyllde min dag!

Av Annika Gelin - 11 december 2012 16:21

Imorse hade de slagit ut! Den oemotståndliga doften av hyacint spred sig i köket. Doften och den speciella blå färgen tillsammans är en av de favoriter jag inte vill vara utan i juletid.

Av Annika Gelin - 10 december 2012 16:40

Dagens toppnyhet i min lokaltidning om en skola i länet som ville förbjuda en pojke att vara pepparkaksgubbe för att det skulle kunna uppfattas som stötande för människor med annan hudfärg får mina tankar att snurra. Är det inte lite provocerande ändå att frivilligt vara tomte? Ingen gubbe vill väl frivilligt kallas "din tomte" nån gång på året! Och när allt kommer omkring, hur är det med lucian? Hon riskerar ju faktiskt att bli kallad "ett riktigt ljushuvud"! Tänkte också med fasa på vad vår gitarrist berättade i lördags, att i trakten av Härjedalen där han är uppvuxen gick man julbock. Tänk att bli kallad "bock" på byn på självaste julafton! Jag blir upprörd!!

Av Annika Gelin - 9 december 2012 23:03

Vilodag idag. Sovmorgon och nyhetsmorgon. Långpromenad i kylan. Bitande isvindar. En lättnad att komma in. Läsläxa och tupplur. Mjölkinköp och fisk i ugn. Pjäscoachning till dottern som ska spela tomtefar i skolpjäsen. Sen Solsidan som bjöd på många garv idag. Ove var ganska sympatisk denna gång, förlöste Anna i kråsskjorta! Jösses, så sjukt! Sen en David Hellenius i högform med den glada Malin Åkerman. Älskade filmen om hur Orsakalle ska göra om hela världen till Dalarna. Arne Dahl var denna gång otäckt i kvadrat. Mysig kväll, lugnt.

Av Annika Gelin - 9 december 2012 00:08

Har varit så bedrövad den här veckan. Det som hände i början av den sopade undan fötterna på mig. Såg bara mörker. Därför var det så fantastiskt att vakna och känna glädje. Förväntan. Lördag. Glöddag. Vad är det som händer när vi träffas? Går inte att förklara, det bara fyller mig med kraft! Ljuset i Snavlunda, starkt och vackert.

Av Annika Gelin - 8 december 2012 22:56

Den där känslan. Den bara finns där. Som en stilla glädje. Den fanns där ikväll i Snavlunda kyrka. Glödmagin. Så efterlängtad. Nu har vi fyllt oss själva och förhoppningsvis alla er som halkat dit med Glödande julfeeling.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards