Alla inlägg under december 2012

Av Annika Gelin - 8 december 2012 17:19

Det ser så fridfullt ut på utsidan men på insidan är det fullt ös på repet!
Så är det när Glöd med band är i farten... Det tar sin tid men det är det värt...!

Av Annika Gelin - 8 december 2012 09:12

Att hålla på med musik är alldeles underbart! En obetalbar källa till glädje och energi! Men det finns faktiskt några nackdelar. Till det ofrivilliga soundtrack man ibland får i skallen av intensiva rep eller ihärdig lyssning. Just nu har jag låten "The christmas in you" som ett klister däruppe. Har lyssnat på den utmärkta sångerskan Jill Johnson några dagar. Hennes röst är varm och klar. Men i just den här låten lite gnällig. Skulle mycket hellre ha t ex "I want u for christmas" eller någon annan gladare bit i huvudet. Men man får inte välja. Är i alla fall tacksam att det inte är "Vår julskinka har rymt" eller nån annan plågsam sång! Men efter ikväll hoppas jag på att få byta till t ex "Let it snow"- för variationens skull!

Av Annika Gelin - 7 december 2012 22:22

Hyacintblått. Midvibterblått. Silverglittrande stjärnor. Vi är redo. Imorgon ska vi Glöda och i år är julen blå. Välkommen till Snavlunda kyrka klockan 19 imorgon kväll!

Av Annika Gelin - 7 december 2012 14:47

Vaknade tacksam efter ännu en lugn natt. Fredag! Snön singlade sakta utanför när vi satt och åt gröt. Idag hade jag planerat för en morgonjogging. På grund av turbulensen denna vecka var det ett tag sen. Underbart att sträcka ut i snövädret! Sen var det ännu skönare att lägga sig på massagebänken och bli knådad av Margareta. Har fått ett nytt favoritställe i Satsa Friskt, både hon och Jenny är duktiga. Hon gav mig rådet att skaffa inlägg till min onda vänsterfot innan det blir värre. Kul att träffa någon med samma intressen som jag. Sen var det jullunch i Wadköping med väldigt roliga tal. Mysigt!

Av Annika Gelin - 5 december 2012 19:11

En del fryser, men tomten och jag myser! Vi älskar det här vita vädret, när snön yr så det känns i skinnet njuter vi. Det är så här det ska vara, det är så här den riktiga vintern ser ut! Nu ska jag ge mig ut i yran och skotta, härliga Decembersnö!

Av Annika Gelin - 4 december 2012 20:39

Sitter vid köksbordet. Dottern lägger pussel. Det enda som hörs är ljudet från diskmaskinen. Utanför fönstret faller snön sakta, flingorna singlar långsamt genom luften. Lugn och ro. Tystnaden är vilsam. En vanlig kväll i december. En ovanlig dag har gått. Farmor och mormor skulle ha sagt-en dag i taget. Så är det. När det är som vanligt så säger man så, skrattar lite och lever ändå med samma, naiva perspektiv. Men när livet förändras, när det händer dig, då inser man att det är det enda sättet. Lev nu, inte då eller sen. Nu är det vi har.

Av Annika Gelin - 3 december 2012 22:21

En obotlig romantiker som jag bestämde mig genast för att ta fram skridskorna och dansa runt i skymningen. När alla ljusen tänds, blir det som på film. De strömmar till från alla håll, mina vänner och så åker vi till tonerna av en glad jazzlåt. Ska genast föreslå det för dem. Men termometern får inte krypa under -10. Sen letar vi upp ett mysigt kondis och där dricker vi varm choklad!

Av Annika Gelin - 3 december 2012 21:59

Nu är det midvintertid. Större delen av dagen lever vi i mörker. Idag var det ett förunderligt ljus över nejden. Åt lunch vid Naturens Hus och pratade om livet. Måste hitta en framkomlig väg, en väg med mening och lust. Vi gick vid Rynningeviken och fångade lite av dagsljuset. Det var bitande kallt. Men soppan var het.

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards