Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

I vitsippeland

Av Annika Gelin - 1 maj 2012 21:16

 

Med helgen kom solen. Härligt att det blev så fint när alla - eller de flesta - var lediga.

Om det är något som jag ogillar både med facebook och bloggvärlden så är det tendensen till lyckotävling.

Därför tänker jag inte sticka under stolen med att jag inte varit i topp denna helg. Vet inte varför, det finns ingen egentlig orsak och kanske flera. Men någon slags vemod invaderade mig och sänkte de inre graderna till lägre än normalt. Men i vitsippeland har jag tillbringat flera stunder denna Valborgshelg - och får liksom spatt av att betrakta allt det vackra. Vet ju hur kort tid det varar så jag är noga med att njuta, att titta, att sitta och ta in.

Någon brasa blev det tyvärr inte, vi hade trevligt i gott sällskap. Men bristen på Valborgssånger höjde inte humöret direkt. När barnen inte vill åka iväg blir det liksom inte av. Slog på TV:n ikväll och fick i alla fall höra sångerna när Lunds studentsångare klämde i. Men det är inte samma sak. Ska leta på skivan också och spela den hela maj, kanske det känns lite bättre därinne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards