Alla inlägg under april 2013

Av Annika Gelin - 28 april 2013 15:31

Ni får ursäkta alla ni människor jag älskar och tycker om men nu och en tid framåt har jag krokus...nej, jag menar fokus på alla blommorna!

Av Annika Gelin - 26 april 2013 13:07

Åh, som det blommade!

Av Annika Gelin - 25 april 2013 23:21

Kvällens besök i Alnarp var bara så underbart efter att ha suttit och lyssnat på föreläsningar hela dagen. Den gröna lungan med ca 3200 buskar och träd och ett antal blommande växter. Vilken förmån att få komma dit en kväll när våren knoppas och få se skilla, påskkiljor och höra fågelkvittret- som vi fått bekräftat idag av Peter den store (Währborg, hjärt-och kärlläkare och stressforskare) att det är bra för oss- och mycket bra för barn med neuropsykiatriska diagnoser!

Av Annika Gelin - 24 april 2013 22:01

Tröttheten överföll mig idag. Liksom överraskade. Det blir ofta så när jag åker tåg, eller är på resande fot överhuvudtaget. När man kastar loss från vardagen och hjärnan inte ockuperas från det vardagliga så kommer kroppen ikapp. Vi har haft en bra dag Carin och jag. Pratat om allt och inget och jobbat undan. Nu är vi trötta och så får det vara. Våren möter oss nog med full kraft imorgon. Imorgon är en ny dag.

Av Annika Gelin - 24 april 2013 11:43

Visste du att det var en stor dag igår? Världsbokdagen! Som en inbiten bokälskare ville jag ju fira detta på nåt sätt. Och dottern som är lika nördig ville också fira. Kanske blev det inte nåt överdådigt firande men vi gjorde i alla fall nåt passande på kvällskvisten. Vi läste!

Av Annika Gelin - 23 april 2013 22:25

Vi fick en stund över idag, dottern och jag. Vi var stolströtta och less på innesittandet. Men skogen där i närheten tog emot oss med långa, vackra träd, lummiga mossvilda stenar och tyssttnnadd...

Av Annika Gelin - 23 april 2013 16:01

Vi fick en stund över idag, dottern och jag. Vi var stolströtta och less på innesittandet. Men skogen där i närheten tog emot oss med långa, vackra träd, lummiga mossvilda stenar och tyssttnnadd...

Av Annika Gelin - 22 april 2013 22:13

Hon har varit i mina tankar hela dagen. Livet är väldigt orättvist mot henne, de senaste åren har hon kämpat och lidit. Stark är hon och vacker, en personlighet. Slag efter slag- och nu överträffar verkligheten vilket bokmanus som helst i grymhet och tragik. All min energi sänder jag henne. Låt henne känna att hon är i mina tankar universum!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards