Alla inlägg under april 2013

Av Annika Gelin - 21 april 2013 22:28

Himlen så blå! Fågelsång och sol! Firade Annikadagen med att träffa Glödtjejerna på en smaskigare brunch hos Karin i Stora Mellösa. Vi hade barnen med idag, det var livat och glatt! Sen drog blåsippstället, min barndoms vårbacke som vi alltid fikar i såhär års. Kaffe med dopp med mamma, pappa och Frida. Kvällen bjöd på lax i ugn, fotboll på gatan, läxläsning och Mästarnas Mästare. Lite trött nu!

Av Annika Gelin - 20 april 2013 21:27

Fick en hälsning idag. En kär vän från förr knackade på min dörr. Hon mådde inte så bra men skrev att min blogg var viktig för henne. Jag åt mitt frukostägg och kände hur solen strömmade utifrån och in i mig. Blev så oerhört glad över att mina ord ger hennes liv guldkant. Kände mig rik! Kände mig som en av krokusarna som lyser upp i rabatten. Som en glädjespridare.

Av Annika Gelin - 20 april 2013 21:22

Att ta ett kliv framåt. Spränga en gräns. Våga nåt. Övervinna sig själv, överträffa sig själv. Jag gjorde det igår. Öppnade den där spännande och laddade dörren och såg att det gick. Det var inte så farligt. Jag kände mig stark och glad efteråt. Lite speedad. Men jösses, vilken kraft det tog! Insåg det ikväll att modet tog energi. Kroppen är alltid en balansräkning. Plus och minus. Räkna med det!

Av Annika Gelin - 20 april 2013 21:16

Var och åt lunch med en god vän häromdagen. Efteråt gick vi genom skogen som bäddar in restaurangen. Vädret var småkyligt men vårigt. Och fåglarna jublade. Det var sånt liv och kiv i träden att vi bara log. Vårkänslorna spirade trots att grönskan och värmen inte hunnit komma.

Av Annika Gelin - 17 april 2013 18:31

Skrivande är ett ensamt hantverk. Det spelar ingen roll om du sitter på en redaktion, en byrå, i en offentlig eller privat miljö. Därför är det så lyxigt att få träffa andra likasinnade. Höra deras skribenthjärtan bulta och ta in deras tankar och ideer om texterna de brottas med. Fick en portion matnyttiga kunskaper på kurs idag. Temat var "populärvetenskapliga texter" och kursledare var Susanne Rydell och Birgitta Klepke, båda frilansare med journalistkarriärer i botten. Vad lärde vi oss? En kort summering: Skriv det viktigaste först!
Skriv konkret! Och glöm aldrig bort att du skriver för den eller de som ska läsa. Tre basala regler som vi hört förut men som kräver träning varje dag. Minnet är ju som bekant dåligt och kort när man arbetat länge med orden som verktyg!

Av Annika Gelin - 17 april 2013 17:52

Läskflaskorna, gottepåsarna och muffinsen på fiket. Allt ska vara så "big size" idag! Ger mycket verkligen mer? Tycker nog att vi kan tänka efter om det är så. Den där speciella pralinen. Bara en. Är den inte nog? Det enda som jag egentligen alltid vill ha mer av är tid för kärlek. Särskilt med mina barn. Där har kvantitet betydelse. Kvalitetstid med barn är en vuxenuppfinning. Ett vuxenperspektiv som inte har med barnet att göra.

Av Annika Gelin - 17 april 2013 17:52

Läskflaskorna, gottepåsarna och muffinsen på fiket. Allt ska vara så "big size" idag! Ger mycket verkligen mer? Tycker nog att vi kan tänka efter om det är så. Den där speciella pralinen. Bara en. Är den inte nog? Det enda som jag egentligen alltid vill ha mer av är tid för kärlek. Särskilt med mina barn. Där har kvantitet betydelse. Kvalitetstid med barn är en vuxenuppfinning. Ett vuxenperspektiv som inte har med barnet att göra.

Av Annika Gelin - 17 april 2013 09:46

Det är kul att laga mat tillsammans! Det tycker både sonen och dottern!
Vi passade på i förrgår och gjorde mat. Provade att göra tallriksmodellen med halva tallriken grönsaker. Sen blev det renskavspanna med mos. Mysigt och gott!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards