Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Våren och fotbollen och livet

Av Annika Gelin - 27 mars 2012 22:24

 

Det är vår nu, mycket fotboll nu! I vår familj är fotboll något lika basic som mjölken i kylen.

Dottern spelade match i lördags, hon var så nöjd eftersom hon som hon sa "hade grannsamverkan" och gjorde en assist till granntjejen som fick till ett mål. Sonen är hennes egen coach, han lägger ner själ och hjärta i att öva henne till precision. Själv andas han fotbolleftersom han går fotbollsprofil och tränar 4 - 5 dar i veckan och därutöver spelar match. Mannen och jag försöker hålla oss i form, vi skulle ut och löpa ikväll. Men efter att ha somnat i dotterns säng kändes det som ett omöjligt hinder att ladda om till jogging. Så det fick bli en cykeltur under stjärnklar marshimmel. Vilken ljummen kväll, ofattbart! Kvällen slutar med att mannen och grannen sitter och ser på match. Själv har jag kollat in ett klipp om vårdskandalen i Italien och förfasat mig över hur det finns så grymma människor. Behöver nu ta en kopp varm mjölk för att lugna nerverna och kanske läsa några sidor i Patrik Sjöbergs bok. Träffade författaren idag på jobbet så inspirationen rann till. Imorgon ser jag fram emot en hel skrivardag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Gelin - 24 mars 2017 21:19

Så efterlängtad! Den väcker oss till liv igen! Våren är här! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:39

Underbart! Så kul att fota show! I'm Every woman. Så roligt det ska bli! Scenen väntar! ...

Av Annika Gelin - 31 januari 2017 20:37


Så går vi in i det nya året. Så nytt, så fräscht och oskrivet! Så många möjligheter och spår! Jag njuter. Så väldigt skönt att ha en vår i sikte och en sommar sen som kommer. Det här senaste halvåret har jag lärt mig massor om hur det kan vara i live...

Av Annika Gelin - 25 december 2016 17:24

Så kom julen. Efter en lång, mörk och snålblåsig motvindshöst. Hela december är som en utsökt förrätt. Förväntan byggs upp. Tyvärr för lite musik i år, för tomt och tyst. Men i saknaden växer längtan och drivkraften att förändra. Till nästa jul blir ...

Av Annika Gelin - 13 december 2016 22:41


Den här hösten går mot sitt slut. December är vanligtvis en tid jag älskar. Efter några mörka månader går vi in i ljuset, sången och den inre värmen. Den här hösten liknar ingen annan. Minsta möjliga musik betyder minus i tillvaron. Utmaningarna har ...

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards