Alla inlägg den 14 april 2015

Av Annika Gelin - 14 april 2015 21:42

Ibland bara händer det! Var på kompisens 50-årsskiva i lördags- och hela dagen var en lång och skön uppladdning. Solen sken när jag vaknade och benen drog mig ut på morgonjogging innan frukost. Förmiddagen var vikt åt Glödrep. Vi sjöng låtar med drag i och solen därute sken in i hjärtat.
På eftermiddagen kom några glada kompisar. Vi satt på altanen och hade lite förtjosan i vårvärmen.
När vi kom till festlokalen steg pulsen. Scenen var riggad. Liveband! Då vill Gelin sjunga. Plötsligt dök barnidolen Mojje upp med gitarren. Lirade några låtar och trissade upp förväntningarna.
Nu var det givet! En del håller tal, andra sjunger. Mojje var med på noterna och sa att hans komp-etenta musiker inte skulle ha nåt problem med en Tina Turnerlåt. Så blev det! När han annonserade att det fanns någon talangfull person i publiken fanns bara en tanke i skallen- att ge järnet. Jag lovar, som jag öste har jag nog aldrig gjort förr. Så oerhört roligt att överraska! Hoppade ut framför jubilaren på slutet och kramade om honom. Jisses, en sån kväll!

Presentation


Annikas brygga - en skön plats i tillvaron. Där jag lutar mig tillbaka med utsikt över livet och funderar. Över stort och smått som händer. Välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards